OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som initialt varar i 3 månader med goda möjligheter till förlängning. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos GarBo.
Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv.
Läs mer om vad det innebär att vara konsult på Bravuras hemsida.
Om företaget:
GarBo är Sveriges ledande försäkringsbolag inom byggbranschen. De erbjuder en rad försäkrings- och garantilösningar som skapar säkrare byggprocesser och tryggare bostäder. GarBo grundades 1989 och har idag ett 50-tal anställda på huvudkontoret i Stockholm. Deras vision är att ”Alla ska kunna bygga, bo och leva tryggt. Både nu och i framtiden”.
Varje dag har GarBo förmånen att få bidra med kunskap, goda råd och trygghet i byggprojekt. De har en tydlig tillväxtagenda för de kommande åren och söker nu en kundservicemedarbetare till kontoret i Stockholm.
Arbetsuppgifter:
I rollen som kundservicemedarbetare kommer du bli en del av GarBos frontline-team. Dina arbetsuppgifter kommer främst vara att besvara telefon och mail samt registrera försäkringsförfrågningar och beställningar. Frågorna kommer variera stort och kommer från både privata- och företagskunder. Vanliga frågor som kommer in är exempelvis hur man tecknar en försäkring och var de hittar sina villkor.
• Besvara frågor via mail och telefon
• Registrera försäkringsförfrågningar och beställningar.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
• Starkt meriterande med tidigare erfarenhet inom service
• Meriterande med god datavana
• Meriterande med kunskaper inom bygg eller försäkringar
I rollen som kundservicemedarbetare pratar du med många kunder dagligen och du räds inte för att ta första steget till ett samtal. Därtill har du en god kommunikativ förmåga och är duktig på att uttrycka dig både i tal och skrift. Du trivs som bäst i sociala sammanhang och tycker om att prata med kunder och att ge förstklassig service. Du har lätt för att sätta dig in i andra personers perspektiv och skapar förtroende hos de du arbetar med. Du tar dig tid att lyssna på andra, överväger andras åsikter och är lätt att prata med. Vidare tar du stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter och kan jobba lika bra själv som i grupp.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund