OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Dagab
Dagab Inköp & Logistik AB skapar, lagerhåller och levererar sortimentet till Axfoodkoncernens kedjor såsom bl a Hemköp, Willys, Snabbgross, Urban Deli och Apohem. De utvecklar också egna varumärken, bl.a. Garant, Eldorado och Såklart. Verksamheten vilar på goda värderingar för jord, människa och samhälle, vilket genomsyrar allt från sortimentsutveckling, paketering och transport - till hur de agerar mot deras medarbetare.
Dagabs inköpsaffär är i huvudsak organiserad utifrån fyra affärsområden; Märkesvaror, Egna Märkesvaror, Egna Affärer och Externa Affärer. För att ge verksamheten bra förutsättningar för att bedriva effektiv logistik finns en central avdelning vars huvudsakliga uppgift är att förhandla inköpsvillkor och transporter för de respektive affärsområdena - Varuflödesförhandling.
Denna avdelning söker nu en Junior Logistik- och Avtalsansvarig för att stärka upp inför nya utmaningar.
Din roll
I rollen som Junior Logistik- och Avtalsansvarig kommer du huvudsakligen ansvara för de dagliga förändringarna i Dagabs varuflöden. Dina arbetsuppgifter kommer att vara mycket varierande men inriktade mot att bibehålla hög funktionalitet i befintliga varuflöden, samt stötta utvecklandet av dessa varuflöden. Detta medför att du skapar stora kontaktytor mot inköpsaffären men också mot den operativa verksamheten och övriga stödfunktioner. I och med detta får du god insyn i helheten av Axfoods affär, från leverantör, till butik och merparten av processerna däremellan.
Du kommer vara en del av ett team som brinner för att skapa bra inköpsvillkor och flexibel logistik. Teamet arbetar dagligen för att förbättra logistiken och inköpsvillkoren från leverantörerna till Dagabs lager. Du tillhör teamet Varuflödesförhandling bestående av 12 personer både juniora-, seniora Logistik- och Avtalsansvariga samt Transportupphandlare och rapportera till Chef för Varuflödesförhandling. Arbetet som utförs kräver ett sinne för analys samt en förståelse för organisationen som helhet. Fokus ligger på att hitta lösningar för att reducera kostnaderna associerat till inköp.
Detta är en heltidsanställning som sträcker sig fram tills sista december 2023. Start för tjänsten är omgående.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Ansvara för funktionalitet i upplägg med leverantörer och samarbetspartners
- Koordinera och hantera delar av revideringsprocessen
- Driva/stötta utveckling av logistikflöden med fokus på att
reducerakostnadernaassocierat till inköp och logistikflöden.
- Vara delaktig i interna förbättringsarbeten och projekt
- Förhandla med leverantörer gällande korrigeringar i inköpsvillkor
- Vara sammanhållande och driva förbättringar av inleveranskvalitéten in till Dagabs lager
Din profil
Vi söker dig som besitter minst två års arbetslivserfarenhet inom logistik, Supply chain, inköp eller likvärdigt. Vi ser även att du har en högskoleutbildning inom Supply Chain/Logistik alternativt eftergymnasial utbildning inom ekonomi alternativt civilingenjör. Du besitter även goda kunskaper i Excel då du behöver omvandla rådata till relevant information och dra slutsatser från denna. Vi ser det som meriterande med erfarenhet inom detalj- och/eller partihandel samt kunskaper i affärssystemet SAP.
Som person är du bra på att skapa goda och långsiktiga relationer, du har en god kommunikativ förmåga och tycker om att samarbeta tvärfunktionellt och i olika teamkonstellationer. Du trivs i ett högt arbetstempo med varierande arbetsuppgifter och har en förmåga att kunna driva dig själv och de i din omgivning framåt mot utsatta mål.
Låter rollen som Junior Logistik- och Avtalsansvarig till Dagab intressant? Urvalet sker löpande, tveka därför inte att ansöka redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper.
Rekryteringsprocessen
I denna rekryteringsprocess samarbetar Dagab med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 72 858 39 55. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)