Junior Logistikadministratör till internationell kund

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Nu söker vi på Lernia en driven logistikadministratör för uppdrag hos vår kund! Är du i början på din karriär och vill utveckla dig själv i en internationell och framgångsrik organisation? Då ska du söka till oss idag!

Arbetsuppgifter

Vi söker dig som är en administrativ stjärna och som trivs i en serviceinriktad roll! Vår kund är ett internationellt företag med brett nätverk och kontakter med många olika leverantörer och distributörer. I rollen som logisitikadministratör har du dagligen kontakt med befintliga kunder och kontakter. Du har en god känsla för service och trivs i en kundfokuserad roll där du känner att din roll gör skillnad. Det kundfokuserade arbetet ställer krav på din kommunikativa förmåga och du är en trygg och social person som trivs med många kontakter.
Exempel på dina arbetsuppgifter:

• Orderhantering
• Säljkoordinering
• Logistikplanering och leveransbevakning.
• Delta i förändringsarbeten
• Övriga administrativa uppgifter

Arbetet sker i kundens affärssystem varför vi gärna ser att du har god system- och datorvana.

Din bakgrund

Som logisitikadministratör söker vi dig som har relevant utbildning och ett tekniskt intresse. Vi söker dig som har god systemvana och som är duktig på Officepaketet. Vi tror att du tidigare har jobbat i en administrativ roll, med orderhantering och kundservice. Du hanterar svenska och engelska flytande, i såväl tal som i skrift och det är ett krav att du har arbetat med service tidigare.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som är en serviceinriktad och engagerad lagspelare. Du bör ha en god förmåga att hantera flera processer samtidigt och är serviceinriktad både mot externa kunder och internt. Du har en god arbetsmoral och tycker om att ta ansvar för ditt arbete. Du stimuleras av att få ta ansvar och bidra med idéer och tankar i ditt arbete. Vi ser därför gärna att du har en god initiativförmåga i kombination med ett driv och engagemang. Känner du igen dig i beskrivningen? Välkommen med din ansökan redan idag!

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstid/Heltid/Spånga

Tillträdesdag

Enligt överenskommelse, omgående

Information

Urvalet hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Würtz

Andreas Rudberg

Leyla Jamei

Madeleine Bergholtz

Sara Würtz
0722541033
Ali Rezaei

Sofie Östedt
072-2541801
Sofie Östedt

Maher Hammadi Hasson

Carolina Simonsson
0722-54 10 04

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Stockholm Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 3 februari 2017

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Stockholm
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Stockholm, 11164

Liknande jobb


13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024