OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en administrativt lagd person med som inte är rädd för att lyfta telefonluren, och som därtill skulle trivas i en liten och familjär organisation med en internationell spelplan?
SJR söker nu för kunds räkning en junior logistikkoordinator. I rollen kommer din huvudsakliga uppgift att vara att boka transporter och följa upp leveranser. Du arbetar på ett litet företag där du har tätt samarbete med en kollega som jobbar tillsammans med dig.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av att:
- Följa upp tidsplaner med leverantörer och kunder
- Se till att rätt dokument är skapade och kommunicerade med rätt part
- Bokning och uppföljning av ordrar/transporter/leveranser
- Bibehålla kundnöjdhet
Vår kund är verksam inom glastillverkning gentemot dryckes- och livsmedelsindustrin, och sitter i hjärtat av Stockholm.
Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR, med start omgående och som pågår i 6 månader. För rätt person kommer det därefter att vara aktuellt med en överrekrytering till kunden.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har en god systemvana och trivs i en prestigelös miljö. Det är meriterande om du har någon form av erfarenhet av logistik eller inköp, men detta är inget krav.
Vi ser att du vågar rycka in och hjälpa till där det behövs och alltid levererar god service. Du har lätt att bibehålla fokus och lugn i en stressad situation. Du behöver även vara en god kommunikatör för att se till att informationsflödet fungerar.
Du talar och förstår engelska utan problem, eftersom detta är det huvudsakliga språket du kommer att använda.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Gustav Kendel på 076-647 16 45. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-05-15.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88