OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du nyutexaminerad eller i början av din karriär inom logistik och supply chain? Detta är en unik chans för dig som vill bygga erfarenhet och få chansen att arbeta i en dynamisk miljö med eget ansvar. Låter det som något för dig? Välkommen in med din ansökan!
OM TJÄNSTEN:
Friday söker för kunds räkning en Junior Logistikkoordinator till ett tekniskt avancerat bolag. Företaget är placerat i Mölnycke strax utanför Göteborg, där du kommer att tillhöra ett tätt sammansvetsat team om cirka fyra personer med både seniora och juniora kollegor. I rollen som logistikkoordinator är det din uppgift att arbeta med lagerstyrning och inköp till eget lager. Detta innefattar att genomföra lageranalyser och köpa in produkter till lagret från godkända leverantörer. Du kommer även att kontinuerligt följa upp lagernivåer och optimera dessa samt förbättra och utveckla strukturen på lagret. Du kommer även att vara en kontaktperson mot bolagets transportörer i olika frågor som rör leveranser och ledtider. Du kommer även att arbeta nära bolagets säljare för att säkerställa rätt nivåer på dina inköp samt ha ett utbyte rörande olika artiklar och pågående projekt.
Sammanfattningsvis kommer du att:
Fastställa inköpsbehov utifrån historisk förbrukning, ledtid och servicegrad till marknaden.
Med hjälp av lageranalyser tillse att lagerstyrning och lagernivåer optimeras med lägsta totalkostnad som utgångspunkt.
Registrera inköpsorder och skicka till berörda leverantörer.
Leveransbevakning på inkommande material från leverantör.
Ansvara för att inköpspriser på lagerartiklar är korrekta i affärssystemet.
VI SÖKER DIG SOM:
Har en eftergymnasial utbildning inom logistik, industriell ekonomi eller liknande alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet.
Har goda kunskaper i Excel.
Kommunicerar flytande på svenska såväl som engelska i både tal och skrift då språken kommuniceras internt.
Det är meriterande om du:
Har tidigare arbetslivserfarenhet inom området.
Tidigare har arbetat i ett CRM-system.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet där vi tror att du besitter en god kommunikativ förmåga med fokus på att kunna presentera resultat på ett övertygande sätt och argumentera för din sak. För att lyckas är det också viktigt att du har ett personligt driv som gör att du tar initiativ för att komma framåt och du agerar även lösningsorienterat när problem uppstår. Då det är ett tekniskt bolag ser vi även att du är nyfiken på teknik.
OM ANSTÄLLNINGEN:
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att vara anställd av Friday initialt.
ÖVRIG INFORMATION:
Omfattning: Heltid
Start: Omgående, med möjlighet att jobba över sommaren.
Kontaktperson: Sophie Tisell
Lön: Fast månadslön
Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.
Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.
Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?