OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Zeppelin Sverige AB är exklusiv återförsäljare för Caterpillar Inc. i Sverige och erbjuder nya och begagnade entreprenad- och gruvmaskiner, uthyrningstjänster samt motorer och elgeneratorer. I utbudet finns mer än 100 maskintyper, från minigrävmaskiner till gigantiska gruvtruckar. Maskinerna är driftsäkra, bränsleeffektiva och bygger på modern teknologi. I segmentet för motorer och generatorer är Zeppelin en ledande leverantör av lösningar för applikationer inom industri, marin och järnväg. Den svenska verksamheten är komplett med försäljning, service, finansiering och uthyrning. I organisationen finns gedigen kunskap hos servicetekniker och ingenjörer som servat Caterpillar-produkter under årtionden. Zeppelin tar hand om kunder i hela Sverige och har cirka 550 anställda på 14 platser från norr till söder. Zeppelin Sverige AB är en del av den tyska Zeppelin-koncernen. Mer information finns på zeppelin-cat.se.
Om tjänsten
Vi växer och behöver utöka vår löneavdelning! Här får du arbeta i en bred administrativ roll med huvudfokus på löneadministration. Vi använder oss av Lönesystemet AGDA PS.
Vår HR-avdelning, som består av Lön och HR-stöd, servar samtliga Zeppelins affärsenheter, både tjänstemän och kollektivanställda, i Sverige där vi har en centraliserad lönehantering. Löneavdelningen består i dagsläget av 2 personer som arbetar mycket tätt ihop. Förutom löneadministration och utveckling av dessa processer ingår även andra förekommande kontorsadministrativa uppgifter så som kontering av fakturor, administration av anställningsdokumentation, leverantörskontakter och analyser, statistik mm.
Tjänsten är placerad på Huvudkontoret i Mölndal fram till hösten 2024 då vi flyttar till vårt splitternya huvudkontor i Landvetter!
Vem är du?
Kvalifikationer:
* Utbildning inom relevant område, gärna YH utbildning - fokus lön.
* Grundläggande förståelse för pensioner, kollektivavtal och myndighetskontakter.
* 1 års erfarenhet av lönearbete.
* Erfarenhet av AGDA PS är meriterande men inget krav.
* Svenska och engelska flytande i tal och skrift.
Egenskaper:
* Proaktiv och självgående, ansvarstagande, strukturerad och noggrann
* Serviceorienterad med god samarbets- och kommunikationsförmåga
* Flexibel och tycker om att arbeta med en rad olika uppgifter
* Förändringsbenägen och tycker om att förbättra befintliga arbetsprocesser
Frågor: Kontakta Elizabeth Axelsson, Teamleader Payroll, 072-583 50 12. Unionens representant Andreas Barås 070-358 82 07.
Sista ansökningsdag: 6e augusti 2023