OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bli en del av ett bolag som varje dag arbetar för en ljusare framtid, för kommande generationer och vår planet; REMONDIS - cirkulär ekonomi - på riktigt.
REMONDIS är världens tredje största återvinningsbolag och vi ser till att över 30 miljoner ton avfall blir ny råvara - varje år. Vi verkar i en bransch som verkligen har framtiden för sig och som är en nödvändighet om världen ska ha en ljusare framtid. Vi är ett härligt team som utvecklar verksamheten i Sverige för att leverera branschens bästa service inom återvinning.
ARBETSUPPGIFTER
Är du serviceminded och vill arbeta brett med lön i ett utvecklingsorienterat företag? Hos oss får du en utvecklande roll med stort eget ansvar!
Som lönespecialist arbetar du med hela löneprocessen och ger daglig service och support i löne- och systemfrågor till chefer och medarbetare i hela organisationen. Tillsammans med en annan lönespecialist hanterar ni gemensamt 450 löner som utgörs av både arbetare och tjänstemän. Vi tillämpar flertalet kollektivavtal och arbetar i Agda PS. Lönefunktionen är en del av ekonomiavdelningen, och ni jobbar tätt tillsammans för att få en korrekt och effektiv rapportering av personalrelaterade utfall och nyckeltal. Du är en självklar del i arbetet med att kontinuerligt effektivisera och digitalisera arbetssätt och processer.
Rollen innefattar bl.a.:
• Registrering av nyanställning, löneunderlag och avslut samt hantera reseräkningar
• Löneberedning och lönekörning
• Supportera chefer och anställda gällande lönefrågor, tidsregistrering, reseräkningar mm.
• Skapa användarinstruktioner och utbildningsmaterial
• Arbeta fram och förmedla statistik och rapporter
• Delta i arbete med lönerelaterade redovisningsfrågor
Rollen är placerad på vårt nyrenoverade huvudkontor på Hisings Backa och rapporterar till Ekonomichef.
KVALIFIKATIONER
• Eftergymnasial utbildning inom lön
• Tidigare erfarenhet av självständigt lönearbete och av löneprocessens samtliga delar
• Ett intresse för digitalisering och goda kunskaper inom system. Erfarenhet av Agda är starkt meriterande
• Svenska och engelska flytande i tal och skrift
• Van användare av excel
• Vi ser gärna att du tidigare har arbetat med flera olika kollektivavtal
För att lyckas i rollen ser vi att du är ansvarstagande och har förmågan att självständigt planera och driva ditt arbete framåt. Eftersom rollen innebär många olika kontaktytor behöver du vara pedagogisk och ha lätt för att kommunicera både skriftligen och muntligen. Du är hjälpsam och har förmågan att leverera god service på hög nivå. Vidare trivs du med att arbeta i team och bidrar till en god sammanhållning.
ÖVRIGT
Vi har kollektivavtal och erbjuder våra anställda friskvårdsbidrag för ett långt och hälsosamt arbetsliv.
Vi tillämpar löpande urval, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar via e-mail. Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.