OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu har vi möjlighet att erbjuda ett av media Sveriges roligaste jobb!
Di-gruppen Möten & Koncept erbjuder varje år spännande möten och event för varumärken som Dagens Media, Resumé, Dagens industri, Dagens Medicin, Aktuell Hållbarhet, Dagens Samhälle, Market och Dagligvarunytt. Vi är totalt 60 personer som jobbar med att skapa Sveriges bästa B2B event.
Med starka varumärken och en stark organisation bakom dig kommer du som Junior Marketing Automation Specialist arbeta med att driva den digitala marknadsföringen framåt. Låter detta som något för dig?
Om rollen
Som junior Marketing Automation Specialist har du tillsammans med vårt marknadsteam, ett operativt ansvar och på sikt ett strategiskt ansvar för marketing automation arbetet. Detta innebär att stödja övergripande försäljningsmål genom att bygga och upprätthålla konverterande kommunikationsflöden. Dessa flöden byggs i marketing automation systemet Eloqua och består främst av E-postutskick, men även olika sociala medier kanaler. Du kommer att samarbeta med marknadsteamet, säljare, dataresurser och digitala affärsutvecklare för att optimera kommunikationsflöden över tid. Allt för att säkerställa ökad konverteringsgrad.
Arbetsuppgifter
-
Konfigurera, testa, bygga och upprätthålla kampanjflöden för e-postutskick.
-
Bygga sammankopplade omnichannel-kampanjer i vårt marketing automation system Eloqua.
-
Upprätthålla automatiserade intagskanaler av leads som byggs i Eloqua.
-
Hantera rapportering, analys och utfall av kampanjer kontra målsättning.
-
Skapa automatiserad rapportering från Eloqua.
-
Kontinuerligt utvärdera och föreslå förbättringar.
-
Övervaka användningen av verktyget för att säkerställa att best practise följs.
-
Analysera performance i nära samarbete med marknad, analys- och data team.
Kvalifikationer
Vi söker dig som vill vara med och utveckla och driva framgångsrik marknadskommunikation och digital kundbearbetning ur ett multikanal perspektiv. Som person är du tekniskt kunnig, affärsdriven, resultatfokuserad och drivs av att förverkliga idéer genom att gå från strategi till handling. Du har även ett öga för detaljer och är mycket noggrann. Vidare har du en entreprenörsdriven personlighet och trivs i en organisation som snabbt kan byta fokus och inriktning. Vi ser gärna att trivs i en roll som innefattar många bollar i luften och flera samarbeten med andra.
Vi söker dig som har:
-
Utbildning inom marketing automation, digital marknadsföring eller motsvarande.
-
Erfarenhet av att skapa och driva marknadsaktiviteter för i första hand B2B-marknaden.
-
God analytisk förmåga samt ett öga för detaljer.
-
Goda kunskaper i Excel.
-
Strukturerad och noggrann i ditt arbete.
-
Erfarenhet och förståelse av minst ett par marknadsföringsplattformar som epost-marknadsföring, "social media"-marketing, pay-per-click annonsering, CRM, business intelligence, Google Analytics, Google Tag manager, etc.
Meriterande :
-
Erfarenhet av Eloqua.
-
MA utbildning från Medieinstitutet.
Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Vi sitter i fina lokaler på Gjörwellsgatan 30 i Stockholm.
Du kommer att tillhöra Marknadsteamet som idag består elva personer, varav sju marknadsförare, två ADs, samt system- och målgruppsspecialister. Du jobbar i nära samarbete med Josefine Julin som är Marknadschef. Du kommer även jobba nära Patrik Mustelin som är digital affärsutvecklare och arkitekt för flödena av den digitala kommunikationen från Marketing Automation systemet.
Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande.
Som Nordens största medieföretag hjälper vi medborgare och organisationer att fungera i ett demokratiskt samhälle. Våra journalister rapporterar, granskar och berättar om vår tids frågor. Vi inspirerar och skapar affärer genom möten, produkter och tjänster. Med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen och Dagens industri når vi miljoner läsare och användare varje dag. Genom Bonnier News Local har vi även ett stort lokalt engagemang - från Sydsvenskan i söder till Örnsköldsviks Allehanda i norr. Förutom detta ger vi också ut branschspecifika tidningar såsom Dagens Media, Resumé, Dagens medicin och Fastighetsnytt, och även en rad livsstilsmagasin som Damernas Värld, Sköna Hem, Teknikens Värld och Allt om Mat m.fl. Genom att ständigt driva den digitala utvecklingen framåt når vi hela tiden längre - som medarbetare hos oss kan du påverka riktningen.
På Bonnier News värdesätter vi att våra medarbetare har olika erfarenheter och perspektiv. Jämställdhet och inkludering är prioriterade frågor hos oss och ett av fyra bärande fokusområden i vår hållbarhetsstrategi. Vi vill skapa ett öppet klimat på våra arbetsplatser och strävar efter att hitta talangfulla medarbetare som vidgar våra perspektiv och hjälper oss att bidra till ett mer inkluderande samhälle. Detta genom journalistik och tjänster som är ännu mer tillgängliga för fler. Vi hoppas att även du vill bidra till detta!