OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi letar nu efter en Junior Marketing Manager/ Analyst. Är du en analytisk digital kommunikatör och känner dig redo att ta ansvar för både marknadsstrategi och operativt arbete? Detta är din möjlighet att växa tillsammans med Omnitas. Hos Omnitas kommer du att få möjlighet att arbeta både med världsledande produkter samt varumärkes- och förtroendebyggande aktiviteter för att stärka deras tjänsteutbud.
Om tjänsten
Du kommer i din position att jobba direkt tillsammans med ledningen samt väldigt tätt med både försäljnings- och marknadschef. Du får ta ansvar för marknadsstrategier, kampanjer, hemsidan och innehållsproduktion.
Du kommer att ha en central roll i att optimera Omnitas tjänsteportfölj. Genom att bygga en digital marknadskommunikation och förstå konverteringen bygger du ihop marknad med säljfunktionen. Du kommer även att analysera vägar till nya affärsmöjligheter som sedan skapar merförsäljning. Du kommer även att driva, förändra och bygga content, framför allt text, för öka kundcentrering, analys och effektivitet i kampanjer.
Målsättningen är att 25% av den årliga omsättningen skall genereras via dina kanaler. Efter föregående år där Omnitas mer än fördubblade omsättningen vill de nu fortsätta att gasa och du är en viktig del i det.
Denna roll innebär en mix mellan det operativa, det analytiska och det strategiska. Som Junior Marketing Manger skapar säljande content för att sedan analysera utfallet och optimerar Omnitas digitala kommunikation. Tillsammans med försäljning- och marknadschef är Du även ansvarig för löpande analys av kundresorna och KPI:erna kopplade till inflödet av affärer och kundlojalitet.
Omnitas har skapat en kreativ miljö att arbeta i, med mycket högt i tak och snabbt tempo, där de hoppas att du skall trivas. Företaget är ett mindre men expanderande bolag där det är viktigt att du är både hungrig och trygg i att vara en singelkompetens. Du behöver inte kunna allt, men du bör vara trygg nog att våga och villig att kämpa, testa och göra om tills ni når önskat resultat.
Din profil
För att lyckas i rollen behöver du vara genuint intresserad av kundernas behov. Meriterande är om du har erfarenhet från olika branscher och förstår B2B. Vi tror du tidigare har införskaffat dig kunskap kring hur man skapar engagemang och konvertering, gärna från SaaS-bolag.
Du har ett intresse för datadriven kommunikation, du kan författa säljande och impact skapande texter, och du är van att analysera beteenden och KPI:er och kan omsätta analys till handling. Du har vana att kontinuerligt testa dina hypoteser i A/B-tester och har en god kunskap om webbanalysverktyg.
Personligen är Du redo att ta ett större ansvar! Vi tror att du precis som Omnitas drivs av utveckling av både individen, kunden och företaget. Du är en lagspelare som inte är rädd för att kavla upp ärmarna när det behövs!
Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift och känner dig bekväm att arbeta mot en internationell marknad med säljgenererande marknadsföring.
Utvecklas hos Omnitas
Omnitas Consulting är ett litet bolag men de växer snabbt, därför finns det goda möjligheter för rätt person att få nya ansvarsområden längre fram. Vi tror att ansvar inte bara är något man får, det är också något man tar.
Vi ser fram emot din ansökan och hoppas att få prata med dig snart!
Anställningsvillkor:
- Fast månadslön
- Heltid
- Tillsvidare (inleds med en provanställning.)
- Tjänstepension (efter godkänd provanställning)
- 1 h träning på arbetstid per dag!