OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
På Näringslivsenheten arbetar idag tre personer som är engagerade i den lokala näringslivsutvecklingen och som jobbar nära företagarna i kommunen. Uppdraget innebär ett nära samarbete med andra enheter, avdelningar och funktioner inom kommunen samt med externa aktörer bidra till att kommunens service och stöd till företagare utvecklas i enlighet med kommunens mål.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Att utvärdera och följa upp aktuella företagsregister, skapa nyhetsbrev och administrera andra löpande informationsutskick till företagare.
• Att samordna och administrera företagsbesök och företagsträffar, så som olika frukostmöten och informationsträffar, både digitala och fysiska.
• Att arbeta i olika förvaltningsövergripande projekt och tillsammans med en projektledare bidra till utvecklingen av näringslivsenhetens stöd och service till företagare.
• Att stötta enheten och projektledare i olika ärenden utifrån rådande prioriteringar och aktiviteter.
Vem är du?
• Avslutad kandidatexamen med relevant inriktning, gärna inom försäljning, kundservice och/eller stöd/support till kunder/intressenter
• Arbetslivserfarenhet av samordnande och koordinerande roll kopplat till försäljning, marknadsföring/kommunikation och/eller stöd/service till kunder och/eller intressenter.
• Vana av utvecklingsarbete kopplat till försäljning, support eller service i syfte att nå ökad kvalitet och kundnöjdhet.
• Goda systemkunskaper och administrativ vana
• Goda kunskaper i svenska och engelska
Det är meriterande om du även har:
• Erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation, gärna i direkt relation till förtroendevalda
• Erfarenhet av platsutveckling med särskilt fokus på offentliga platser.
Som person ser vi att du är kundorienterad med ett naturligt sinne för service och resultat. Du har ett starkt driv, är självgående och möjlighetsorienterad. För att trivas i rollen är du även relationsbyggande och trivs lätt i olika grupper och sammanhang.
Övrig information
Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start 16/8. Initialt sträcker sig uppdragsperioden året ut med möjlighet till förlängning. Du kommer att tillhöra kommunens kontor i södra Stockholm.
Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Arkestål
Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist
Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson
Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson