Junior obeståndshandläggare till Nordea Finance Equipment AS

Arbetsbeskrivning

Om Nordea Finance Equipment AS

Nordea Finance Equipment AS är ett av Nordens ledande finansieringsföretag inom equipment leasing och factoring. De har en stark lokal närvaro genom sina 21 kontor i Norge, Sverige och Danmark. Nordea Finance Equipment ingår i Nordeakoncernen och har ca 360 skickliga medarbetare, som alla arbetar för att kunna erbjuda marknadsledande finansieringslösningar för sina mer än 50 000 kunder och partners.

Om rollen som Junior obeståndshandläggare

Dina primära arbetsuppgifter är att sköta kontakter via telefon och e-post med kunder, externa ombud, myndigheter och konkursförvaltare rörande obeståndsärenden och frågor kring bland annat betalningar, anstånd och exekutiva åtgärder. Du kommer att jobba i Nordea Finance Equipments olika IT-system för att ta fram och sammanställa uppgifter och dokumentation och utföra de åtgärder som behövs i den löpande obeståndshanteringen. Du kommer också att assistera obeståndshandläggarna inom områden som reservering, lagerföring och försäljning av objekt.

Du kommer bland annat att:

- Ha daglig kontakt med kunder, externa ombud, myndigheter och konkursförvaltare
- Hantera administration gentemot kunder och ombud
- Assistera obeståndshandläggarna och vara behjälplig i olika administrativa ärenden


Kvalifikationer

Vi söker dig som har erfarenhet av en roll som inneburit kundkontakt och service. Vi ser gärna att du har vana i att arbeta i något affärssystem och gärna även i Excel. För att passa in i rollen som junior obeståndshandläggare tror vi att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift obehindrat.

Som person är du driven, trygg, noggrann och trivs med att arbeta teambaserat. Att ge service på en hög nivå är en självklarhet för dig och du agerar alltid professionellt i ditt bemötande.

Tillträde, omfattning och anställning

Tjänsten är på heltid med kontorstider måndag till fredag. Kontoret är beläget i Solna. Uppdraget sträcker sig initialt fram till 31 december 2021, men kan komma att förlängas. Du är under denna tid anställd av oss på Hero. Start är omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Madelaine Roosmark på madelaine.roosmark@hero.se eller rekryterings- och konsultchefsassistent Amanda Wyser på amanda.wyser@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

We are heart working”

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hero
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 mars 2021
  • Ansök senast: 11 september 2021

Besöksadress

Holländargatan 22, Stockholm
None

Postadress

Holländargatan 22
Stockholm, 11359

Liknande jobb


Customer Success Manager!

Customer Success Manager!

29 november 2024