OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Transdev Sverige söker en Junior och en Senior Category Manager
Vill du arbeta för ett marknadsledande bolag som har en samhällsviktig funktion? Har du ett intresse för inköp och vill vara med och utveckla vårt sätt att arbeta med dessa frågor?
Transdev söker nu dig som är en positiv, proaktiv lagspelare och kommersiellt driven Category Manager som vill vara med på vår spännande tillväxtresa och vår transformation till att bli ett strategiskt inköpsteam och en viktigt Business Partner. Vi befinner oss i en tillväxtresa och behöver både en junior och en senior Category Manager
Tjänsten och arbetsuppgifterna:
I rollen som Category Manager hos Transdev kommer du koordinera, leda och utveckla inköpen för din kategori och aktivt delta i det övergripande inköpsstrategierna på bolaget. I rollen kommer du få ansvar för inköpskategori där du kommer leda och utveckla aktiviteter i ett nära samarbete med övriga intressenter på bolaget
Du har till huvuduppgift att aktivt driva förbättringsarbeten inom dina inköpskategorier genom att:
- Identifiera och lansera nya inköpsprojekt.
- Delta i vårt anbudsarbete för att vinna nya trafikavtal.
- Etablera och upprätthålla hantering av leverantörsrelationer med strategiska partners
- Leda tvärfunktionella projekt och hantera relationer med key-stakeholders och leverantörer
- Ansvara för förhandlingar med leverantörer och uppföljning av avtal och leveranser
- Utföra kostnadsanalys och benchmarking
- Mät och övervaka prestanda inom din kategori
- Ständigt bidra till att våra inköpsprocesser och stödprocesser utvecklas
Du kommer tillhöra Transdevs inköpsorganisation, vara placerad på vårt huvudkontor i Bromma och rapportera till Inköpschefen
Vem är du?
Junior Category Manager
För att lyckas i rollen tror vi du har utbildning från högskola inom ekonomi/juridik/teknik eller motsvarande erfarenhet. Du ska ha minst 1-2 års erfarenhet av inköpsarbete/Supply Chain. Har du branscherfarenhet ser vi det som meriterande men ser inget hinder att du har annan branscherfarenhet med dig där du kan bidra med dina erfarenheter.
Du behärskar MS Office och är med fördel en van användare av Excel. Erfarenhet från inköpssystem är meriterande.
Du talar och skriver på svenska och engelska obehindrat
Senior Category Manager
För att bli framgångsrik i rollen tror vi att du har utbildning från högskola inom ekonomi/juridik/teknik eller motsvarande erfarenhet. Du har erfarenhet från Supply Chain och har minst 5 års erfarenhet av kvalificerat inköpsarbete.
Vidare har du drivit och lett upphandlingar samt en gedigen erfarenhet att leda tvärfunktionella team. Har du erfarenhet inom tåg- och/eller bussbranschen ser vi det som meriterande, liksom kunskaper om reservdelsförsörjning.
Du behärskar MS Office och är med fördel en van användare av Excel. Erfarenhet från inköpssystem är meriterande.
Du talar och skriver på svenska och engelska obehindrat
För båda rollern vill vi att du som person är du självgående och trivs i en roll där du bidrar till verksamheten genom att visa det värde som inköpsorganisationen tillför i projekt och Transdev i stort. Du är prestigelös och har stor förmåga att utifrån givna krav och tydliga personliga målsättningar självständigt planera, prioritera och organisera arbetet. Du kan snabbt sätta dig in i och hantera olika frågeställningar och utmaningar. Kommunikationsförmåga och analytiskt sinne är viktiga egenskaper för jobbet. Du är en relationsbyggare och en duktig förhandlare och ser ett värde i att nå en win-win situation i förhandlingar.
Vi erbjuder
Transdev Sverige (www.transdev.se) med drygt 5 000 medarbetare ingår i koncernen Transdev Group (https://www.transdev.com/en/), som driver persontrafik och skapar integrerade transportlösningar i 17 länder. Varje dag möjliggör våra 83 000 medarbetare mer än 10 miljoner effektiva, smidiga och miljövänliga resor världen över.
Som medarbetare på Transdev får du arbeta i en spännande bransch som ständigt utvecklas och förändras och som dessutom fyller en viktig samhällsfunktion. Transdev är ett företag med en uttalad ambition att vara ett persontransportföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar för att öka kollektivtrafiken.
Våra värderingar ”handling, ansvar, nytänkande och samspel”, styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet.
Vårt trivsamma huvudkontor ligger i Bromma, endast några minuters promenad från Sundbybergs station där buss, t-bana, tvärbana och tåg passerar. Då Transdev finns på ett flertalplatser i Sverige kan ett visst resande ingå i tjänsten.
Mer om tjänsten och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6-månaders provanställning
Transdev vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.
Vi sköter processen löpande och kan komma att tillsätta tjänsterna innan sista ansökningsdag löpt ut. Du ansöker via vårt rekryteringssystem senast den 2 september.
Har Du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig för rekryteringen, Susanna Ask HR Business Partner, susanna.ask@transdev.se, tel. 08-629 50 22.
Välkommen med din ansökan!