OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker två löneadministratörer till vår kund i Stockholms innerstad. Vår kund behöver förstärkning till sitt löneteam med både en junior och en senior löneadministratör.
Arbetsuppgifter
Du och dina kollegor i löneteamet ansvarar för att sköta hela löneprocessen från ax till limpa. I ert ansvarsområde ingår löneberäkningar, löneutbetalningar och att producera lönespecifikationer. Ni arbetar även med att säkerställa tidsredovisning, utlägg och reseräkningar.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera;
- Hantering av pensions- och övriga försäkringar
- Hantering av ersättningar och arvoden
- Hantering av semesterberäkningar
- Besvara avtals- och arbetsrättsliga frågor
- Utföra årsskiftesrutiner
- Framtagande av statistikrapporter
- Skriva arbetsgivar- och inkomstintyg
- Rapportering till Försäkringskassan, Kronofogden, SCB och andra myndigheter
Du kommer att tolka och tillämpa de regelverk som rör anställningsvillkor såsom ledigheter, sjukfrånvaro, semester samt kontrollera och kvalitetssäkra de underlag som du får varför du bör vara väl bevandrad med regelverket och olika kollektivavtal.
Kvalifikationer
Som senior löneadministratör har du minst 3-5 års erfarenhet av och behärskar självständigt hela löneprocessen kring löneberäkningar, löneutbetalningar, personalskatter, arbetsgivaravgifter och årsbesked. Du är van att arbeta med all administration som förekommer runt lönehantering såsom ersättningar, arvoden, semester och intyg. Det är en stor fördel om du är van att tolka olika kollektivavtal och att arbeta med pensions- och försäkringsfrågor.
Som junior löneadministratör kan du vara nyligen utexaminerad från en löneutbildning och ha praktiserat på en löneavdelning.
- Goda kunskaper i Excel är ett krav
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav
Personliga egenskaper
Vi söker efter två trygga och stabila personer som är noggranna och detaljfokuserade. Stark drivkraft och framåtanda är andra viktiga egenskaper. Ni har god social kompetens likväl som ni är hjälpsamma och har servicekänsla. Det är vidare viktigt att vara flexibel, idérik och lösningsorienterad. Slutligen är ni lyhörda lagspelare som gillar gott samarbete.
Mer om tjänsten
- Direktrekrytering
- Tillsättning: omgående
- Omfattning: heltid
- Placering: Stockholms city
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
OBS! För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.
Mer om Andara
På Andara sätter vi våra medarbetares karriärmål i fokus och vårt mål är att bygga varaktiga relationer. Med ett långsiktigt engagemang bidrar vi till att skapa balans i arbetslivet, framför allt genom att lyssna på våra medarbetare, varandra och våra kunder.
Vi finns alltid tillhands för att stötta, coacha och ge råd till dig som medarbetare. Vi jobbar flexibelt tillsammans med dig och håller tät kontakt för att du ska trivas och utvecklas på bästa sätt.
Jag tycker att man ska söka jobb på Andara för att de är väldigt engagerade i sina konsulter och de gör sitt absolut bästa för att du ska hamna på ett ställe där du kommer att trivas och där själva företaget kommer att vara nöjd med den man är och vad man kan hjälpa till med.”
Via länken nedan eller under Andara Rekrytering på Youtubekan du höra mer från vår duktiga konsult Susanne.
https://youtu.be/d9IdGuqBV6A
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Lilian Norin
08-409 256 06
Pascalle Arias
08-409 256 03
Svante Norin
08-409 256 02
Linda Gadd
072-019 92 09
Claudia Klingsell
0768007001