OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
OM TJÄNSTEN:
Vi söker en junior Onboarding Coordinator till ett internationellt team där du antingen kan arbeta från kontoret i Göteborg, Stockholm eller remote. I denna roll kommer ditt fokus vara att sköta onboarding till Pageros plattform för samtliga leverantörer som Pageros kunder arbetar med. Målet är att få in kundernas leverantörer på ett smidigt sätt samtidigt som du skapar mervärde för kunderna.
Processen startar genom en överlämning från försäljningsavdelningen där du får en specifikation på vad vilka funktioner kunden beställt. Därefter följer ett uppstartsmöte med kund för att sätta upp en projektplan, analysera leverantörerna som ska in i plattformen, och slutligen göra en individanpassad onboarding. Rollen innebär att du har veckovisa möten med kunder via telefon och digitalt för att säkerställa processens framgång. Du är också den som tar fram kommunikationsmaterial, gör mailutskick och sätter upp en projektsida på Pageros intranät som kunden får tillgång till.
Sammanfattningsvis kommer du att:
Koordinera onboardingen för Pageros kunder och deras leverantörer till plattformen
Ha löpande kontakt med kunder genom digitala möten, telefon och mail
Stötta projektledare som har ansvar för processen i administrativa delar som att skapa kundprofil/projektsida på intranät eller göra mailutskick
Lämna över till Engagement Center när onboarding är slutförd samt när nya leads kommer in
Samarbeta med marknadsavdelningen för att informera kunder om aktuella kampanjer och nya lanseringar
VI SÖKER DIG SOM:
Har tidigare erfarenhet från arbete i en serviceroll med daglig kundkontakt
Talar och skriver flytande engelska och svenska
Har vana av arbete i affärssystem tidigare samt Office-paketet
Har mycket god kommunikationsförmåga och stark förmåga till god struktur i det dagliga arbetet
För att lyckas i rollen behöver du vara en framåt och driven person som vågar ta initiativ när processer stannar upp. Mycket vikt kommer att läggas på den personliga lämpligheten där rollen inte kräver lång erfarenhet utan snarare rätt driv. Detta kan vara ett nästa steg för dig som vill komma in på ett internationellt bolag där du får växa. Du måste tycka om att arbeta nära kunder och att ha daglig kontakt med flertalet interna kollegor för att koordinera varje steg i processen på rätt sätt.
OM KUNDFÖRETAGET:
Pagero är verksamma inom finansbranschen där man genom en egenutvecklad plattform erbjuder sina kunder en rad olika lösningar som fakturahantering, betallösningar, inköp och analyser. Företaget är ledande i sin bransch och lägger stort fokus på företagskulturen. Din anställning kommer att påbörjas med en introduktion under första veckan där du får lära känna kulturen och bolagets arbete. Detta följs sedan upp med fortsatt träning i den egna rollen och nära samarbete till den Campaing Manager som sitter i Stockholm.
OM ANSTÄLLNINGEN:
Detta är ett konsultuppdrag som övergår i fast anställning.
STARTDATUM:
Omgående med hänsyn till uppsägning.
ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid, dagtid
Placering: Göteborg, Stockholm eller remote
Kontaktperson: Dino Segetalo
Lön: fast månadslön, marknadsmässig
Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
OM OIO:
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.