Junior Onsite Technician

Arbetsbeskrivning

Brinner du för teknisk support? Då är detta tjänsten för dig!

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta med både drift, utveckling och teknisk support internt i en större företagsmiljö. Detta är en kombinerad roll, vilket innebär att du kommer att arbeta både inom servicedesk och secondline support. Fördelningen är ungefär 30 % inom servicedesk och 70 % secondline. Inom servicedesk är man första kontakten för användarna och gör en grundlig felsökning och försöker lösa problemet i den mån det går själv, därefter överlämnas ärendet till secondline support. Inom secondline delen är det en bredd av olika typer av ärenden kopplat till Windows operativsystem, Microsoft mailsystem, Office applikationer, hårdvara och Active Directory.

Då kunden är en global organisation och man även supporterar en del kontor i andra länder ingår en del resor.
Resorna sker främst inom norden och ett par gånger per månad.


Om företaget

Vår kund är en global organisation med huvudkontoret i Mölnlycke. Man kommer ingå i ett team på 7 personer som ansvarar för drift, support och utveckling av företagets system för ca 700 användare i Sverige, Norge och Danmark. Du kommer att samarbeta ihop med kundens övriga IT-organisationer i England, Spanien och Holland.

Din profil

Som person är du service minded, flexibel och bra på att kommunicera och förmedla teknisk information på olika nivåer. Du har en hög problemlösningsförmåga och gillar att ta ansvar, driva proceser framåt och att arbeta i en föränderlig miljö då avdelningen är i expansiv fas.

Skallkrav:
-Relevant IT-utbildning eller arbetserfarenhet
-Kunskaper inom windowsmiljö, såsom tex. Windows 7, Office 365, Active Directory.
-Genuint intresse för teknik och desktopsupport
-Flytande engelska och svenska


Om oss

Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.



Villkor

Start: omg
Omfattning: heltid
Arbetstider: 8-17

Urval sker löpande, ansök redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Lindgren

Gorjana Dubovina
0704 44 97 84
Ida Lundblad
0707-66 19 76
Gustaf Hesslegård

Linn Hansson

Ineta Broxe

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Tobias Lindgren
0735 - 16 89 97
Patrik Gustavsson

Caroline Stjerna

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden i Sverige AB Jönköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 26 maj 2015

Besöksadress

Borgmästargränd 1D, Jönköping
None

Postadress

Borgmästargränd 1D
Jönköping, 55320

Liknande jobb


15 november 2024

14 november 2024