OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, men det är uttalat att vår kund har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och vår samarbetspartner en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.
Om företaget:
Bravura söker för kunds räkning en Onsite-tekniker för en konsultroll till ett stort företag i Älmhult. Vår kund är specialist på IT-infrastruktur och hjälper sina kunder att skapa bättre nytta och produktion genom IT. Det finns goda utvecklingsmöjligheter och de flesta som börjar i denna roll går ofta vidare inom företaget på sikt. Vill du bli en del av ett stort och spännande företag inom IT-infrastruktur? Ansök idag!
Arbetsuppgifter:
Som 1st line support är din främsta uppgift att leverera service i världsklass gällande support och felavhjälpning vid tekniska problem, installationer eller andra IT relaterade beställningar. Oftast är du användarnas först kontakt med IT och arbetar med både dator och telefon som främsta verktyg.
Vanligt förekommande arbetsuppgifter:
• Ge service gällande användarnas IT-relaterade frågor
• Självständigt felsöka och hitta lösningar på tekniska problem kopplat till IT
• Felsökning av såväl hårdvara som mjukvara
• Registrera ärenden i företagets ärendehanteringssystem
• Hårdvaruavhjälpning på såsom printers och projektorer
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Gymnasieexamen med inriktning IT, data eller teknik
• Kunskaper inom Office 365, Active Directory, Windows 10 och nätverk
• Tidigare erfarenhet av kundkontakt, gärna från en 1st line support eller som Onsite-tekniker
• God förmåga att kommunicera, muntligt och skriftligt, på svenska och engelska
Vi tror att du som söker denna tjänst trivs i en roll där du får ta ansvar för din egen utveckling och driver ditt arbete framåt på ett kommunikativt sätt. Med en positiv attityd antar du och löser de problem samt utmaningar du stöter på i rollen. Vidare är du mån om att ge förstklassig service och att alltid sätta användaren i fokus. Vi ser att du på ett prestigelöst sätt tar dig an ditt arbete. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet för rollen.
Övrig information:
Start: Februari
Plats: Älmhult
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: Onsite-tekniker, Onsite, Teknisk Support, Technical Support, Tekniker, Support, Supporttekniker, Service, IT-support, IT, Office 365, Windows, AD, Nätverk, Hårdvara, Mjukvara, Helpdesk, IT-tekniker
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund