Junior operativ inköpare till Fagerberg

Junior operativ inköpare till Fagerberg

Arbetsbeskrivning

Är du administrativt lagd, med en känsla för struktur och kvalitet? Vill du vara med på en tillväxtresa inom inköp och få utlopp för din kommunikativa förmåga? Har du även ett tekniskt intresse och dessutom ett hjärta för miljö och hållbarhet? Missa inte chansen! Sök redan idag då vi tillämpar löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Fagerberg befinner sig på en spännande tillväxtresa. Fagerbergs huvudkontor finns i Göteborg, dit man nu söker en strukturerad och driven medarbetare till sitt team för tjänsten som junior Inköpare. Tillsammans med kollegor hanteras inköp för branschens största lager med över 5 000 artiklar, vilket skapar hög tillgänglighet och korta leveranstider för Fagerbergs kunder.

Fagerberg har försett svensk industri med senaste tekniken för avancerad kontroll, styrning och mätning av flöden sedan 1897. Idag erbjuder Fagerberg Nordens största samlade sortiment av ventiler och instrument samt manöverdon, tryckavsäkring och explosionsskydd till kärnkrafts-, kemi-, petrokemi- och läkemedelsindustrin. Fagerberg Akademien erbjuder även kvalificerade grund-, fördjupnings- och specialistutbildningar för både kunder och interna deltagare. Är du redo att ta dig an en ny utmaning och vara med på denna resa?

Fagerberg erbjuder:


* Goda möjligheter att växa och utvecklas inom ett företag som gör världens bästa processteknik enkel och tillgänglig för sina kunder
* En dedikerad chef samt kollegor som stöttar dig i din start och utveckling
* Möjlighet att utvecklas genom interna och externa utbildningar inom produktinformation och personligt ledarskap
* Vara en del av ett innovativt företag inom ventiler och instrument för processindustrin som genomsyras av en entreprenöriell företagskultur och stark teamkänsla
* En utmanade och spännande roll som ger dig en inblick i inköpsrollens alla delar - och erbjuder dig utveckling inom teknisk kunskap kopplat till inköp
* Möjligheter för dig att växa professionellt in i en roll med alltmer ansvar inom miljö och hållbarhet
* En gedigen introduktion med interna produktutbildningar och mentorskap genom en mer senior inköpare


Få en inblick i Fagerberg och teamet:



ARBETSUPPGIFTER
I tjänsten som junior operativ inköpare har du möjlighet att få vara med och ansvara för flera olika områden när det kommer till inköpsprocessen. Allt från lagerinköp, artikelhantering, löpande bevakning av beställningar och uppdatering av affärssystem. Det förekommer också daglig kontakt med externa leverantörer och internt med både säljavdelning och produktansvariga. Det kommer finnas utrymme att ansvara för hållbarhetsrapportering gällande klimatpåverkan och miljö. Detta är ett område som växer i takt med verksamheten och rollen kommer att ingå i en grupp för utveckling av framtida hållbarhetsarbeten. Följande ansvarsområden och arbetsuppgifter ingår också:


* Veckovis inköpsanmodan
* Skicka beställningar för att säkerställa önskad lagernivå
* Kontrollera att OE är i enighet med beställning
* Löpande bevakning av beställningar för att säkerställa att information i affärssystemet Jeeves hålls uppdaterad
* Rapportera artiklar där lagernivån inte är anpassad efter marknadsbehov
* Bistå innesäljare/säljavdelningen vid behov för inköp av orderunika artiklar
* Uppdatera lagerartiklar med rätt information tex. leverantör- och inköpsparametrar, benämning och pris


VI SÖKER DIG SOM
- Har eftergymnasial utbildning från yrkeshögskola, högskola eller universitet inom exempelvis inköp/logistik, teknik eller ekonomi
- Har erfarenhet av administrativt arbete, gärna som inköpsassistent eller motsvarande
- Intresse eller tidigare erfarenhet av arbete med tekniska produkter
- Kan kommunicera obehindrat både på svenska och engelska i tal och skrift
- Det är meriterande om du har ett intresse får miljö och hållbarhet

#

För denna tjänst lägger vi mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person värdesätter du personlig utveckling såväl som verksamhetens utveckling och trivs i en roll med fokus på noggrannhet, struktur och där de administrativa kontakterna är många. För att trivas i tjänsten är det en fördel om du är ansvarstagande och initiativtagande, då det förväntas att du tar egna initiativ och behöver ta beslut på daglig basis. Vidare är du en lagspelare som har en förmåga att skapa långsiktiga relationer och drivs av att ständigt förbättra resultat - vilket illustrerar Fagerbergs värderingar: tillsammans, långsiktigt och resultat!

Personlighetsdrag som är fördelaktiga för denna tjänst:


* Strukturerad
* Serviceinriktad
* Självgående
* Problemlösare


Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Västra Frölunda


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
För mer information om Fagerberg - klicka här !

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 november 2022
  • Ansök senast: 4 december 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023