OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av inköp (gärna från tillverkande industri) & är bekväm att arbeta i affärssystem? Söker du efter en ny utmaning och lockas av en drivande roll med mycket ansvar? Sök tjänsten redan idag!
OM TJÄNSTEN:
Friday söker just nu för kunds räkning en operativ inköpare till sitt team i Järfälla som idag består av operativa inköpare samt strategiska inköpare. I rollen kommer du vara ansvarig för allt från materialförsörjningen till produktion, vilket innebär mycket kommunikation internt och med externa leverantörer. Du kommer exempelvis att hantera:
Orderläggning
Bevaka leveranser
Nära dialog med leverantörer
Skicka ut förfrågningar
Orderhantering och orderuppdatering i affärssystemet
Reklamationer
Rapportera KPI:er så som leveransprecision och leveranskvalitet till leverantörer.
Leverantörsutveckling samt varugruppsarbete
Fakturahantering
Vidare tror vi att du trivs med administrativa arbetsuppgifter samt vill arbeta på en arbetsplats där din prestation uppmärksammas. I arbetet kommer du ha regelbunden kontakt med leverantörer.
VI SÖKER DIG SOM:
Har tidigare erfarenhet av arbete som innefattat inköp (Gärna inom tillverkande industri)
Obehindrat talar och skriver på engelska och svenska då båda språken förekommer i det dagliga arbetet
Det är viktigt att du har ett grundläggande tekniskt kunnande samt erfarenhet att jobba i affärssystem eller liknande system
Stor vikt kommer att läggas vid personligheten och vi tror att du som söker har ett stort driv och trivs bra i en administrativ roll. Som person är du självständig, strukturerad och förutsätter att du förstår du hur projekt drivs.Vidare är du en initiativrik person som får saker och ting att hända. Eftersom du kommer att ingå i ett team trivs du med att arbeta i grupp och ha flera olika kontaktytor.
OM KUNDFÖRETAGET:
SAAB är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 15 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. Kunden ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Företag respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.
OM ANSTÄLLNINGEN:
Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag med ambitionen att därefter bli direktanställd hos kunden.
ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid
Start: Omgående, alt enligt överenskommelse (med hänsyn till ev uppsägningstid)
Placering: Järfälla
Rekryteringsansvarig: Elin Dahlqvist
Lön: Marknadsmässig
Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.
Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!
Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.
Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?