OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du i början av din karriär inom inköp, har ett stort intresse av personlig utveckling och vill få värdefull arbetslivserfarenhet inom inköp? Då är detta ett perfekt jobb för dig! Hos vår kund har du nu chans att snabbt skaffa dig ovärderlig arbetslivserfarenhet, knyta värdefulla kontakter inför framtiden och samtidigt bygga upp ett starkt CV! Skicka in din ansökan till detta lediga jobb i Stockholm redan idag!
Vad innebär jobbet som junior operativ inköpare?
Som junior operativ inköpare kommer du assistera bankens inköpare med diverse arbetsuppgifter. Du kommer vara inköpsgruppens högra hand, där administration av olika slag kommer vara den främsta uppgiften och särskilt inköpshantering samt förhandlingar av lättare slag.
Du kommer att:
* Driva egna inköpsprojekt och förhandlingar (av lättare slag)
* Dokumentera och arkivera diverse material
* Stötta teamets inköpare med administration
* Kund och leverantörskontakt
* Skriva och upprätta avtal
Arbetstider: Vardagar, kontorstid.
Uppdragslängd: Start omgående fram till 31/3 med chans till förlängning.
Omfattning: 100 %
Ort: Arenastaden, Solna.
Vilka krav vill ni att jag uppfyller?
För denna roll söker vi dig som gillar att arbeta administrativ och trivs i en roll med många bollar i luften. Vi vill att du har cirka 1-3 års erfarenhet - kanske har du hunnit arbeta deltid vid sidan av studierna med relevanta uppgifter eller kanske är du i början på din inköpskarriär?
* Vi ser gärna att du läst en utbildning inom ekonomi eller inköp.
* Office-paketet speciellt Excel arbetar du utan problem i.
* Svenska och engelska talar och skriver du obehindrat.
* Då du kommer att få upprätta och skriva avtal, även om det är av enklare slag så är det väldigt meriterande om du tidigare har arbetat med avtalshantering tidigare.
* Det är också mycket meriterande om du har arbetat med inköpsfrågor eller på en inköpsavdelning.
Vilka personliga egenskaper är viktiga?
Du kommer att få driva egna inköpsprojekt av lättare slag och ha mycket kommunikation mellan olika parter och därmed är det av stor vikt att du tycker om och är bra på att kommunicera och vågar ta för dig.
Som person är du social och proaktiv. Du håller en hög servicegrad och trivs med att ta snabba beslut och prioritera efter vad situationen kräver. Du är angelägen om att nå resultat och att hålla deadlines med hög kvalitet i ditt arbete. Du är naturligt strukturerad och har en förmåga att ta egna initiativ till förbättringsarbete och utvecklingsmöjligheter i ditt vardagliga arbete.
Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.
Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Kandidatspecialist Johanna Johnsson på
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Sjöberg
08-736 29 59
Lisa Lundeberg
08-4523367
Sonja Sand
016-15 57 37
Anna Aurell-Sundvall
08 - 736 29 66
Nina Rydingsvärd
013-355505
Hanna Eriksson
+4611194358
Magnus Carlhielm
0470-745587
Mattias Larsson
042 37 16 12
Camilla Rippe
031-61 72 67
Åsa Mårtensson
031-61 72 20