OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Storesupport erbjuder tjänster som utvecklar och gör detaljhandeln i Sverige effektiv och lönsam. Kunderna finns i detaljhandelns alla led - lager, logistik, e-handel, butiker och leverantörer. Storesupport är marknadsledande och har uppdrag i hela Sverige, kontoren finns i Malmö, Göteborg och huvudkontoret i Solna, Stockholm. Koncernen startades år 2000, omsätter 400 MSEK och har 2 000 medarbetare. Svenska Storesupport Lager & Logistisk AB är ett auktoriserat bemanningsföretag och anslutet till Kompetensföretagen via Almega. www.storesupport.se (http://www.storesupport.se/)
Om tjänsten
Projektorganisationen hos Storesupport ansvarar för implementeringar av nya kundsamarbeten inom Lager & Logistik, stöttar upp befintlig organisation hos pågående kundsamarbeten samt är involverad i olika interna utvecklingsprojekt.
I rollen som operativ projektledare kommer du att vara en viktig, operativ del i nya kundsamarbeten. Arbetsuppgifterna kommer bland annat bestå av att sätta upp och utvärdera strukturer kring vårt arbetssätt i samråd med kundens arbetsledning. I detta innefattas bland annat uppsättning av mötesstrukturer, schemaläggning av konsulter, implementering av rutiner, ansvara för upplärning av teamleader, genomföra intervjuer samt anställa personal m.m. Som projektledare kommer du arbeta på plats hos våra kunder och representera Storesupport.
I perioder då vi inte har några pågående implementeringar kommer du att arbeta med teamleader-uppgifter hos någon av våra redan befintliga kunder inom lager och logistik. I rollen som teamleader är en av huvuduppgifterna att, tillsammans med vår driftchef, säkerställa att alla medarbetare trivs och coachar dem till att nå sina uppsatta mål. Du kommer även säkerställa att alla våra medarbetare finns på plats och ha en dialog med kunden så att vi är rätt bemannade. Utöver din coachande roll som teamleader så kommer ditt jobb att varvas med att själv arbeta som orderplockare på lagret.
Arbetstider
Tjänsten avser heltid och arbetstider görs upp i samråd med din närmsta chef.
Tillträde för tjänsten sker enligt överenskommelse.
Placering
Tjänsten är nationell vilket innebär att du behöver vara på plats på den ort där implementeringen görs. Detta medför att du kommer spendera mycket tid hemifrån. För att underlätta tiden mellan implementeringar ser vi med fördel att du bor i eller i närheten av Göteborg och Stockholm.
Din profil
För att trivas i rollen är det viktigt att du är:
- Lösningsorienterad då du kommer vara den som är ansvarig på plats hos kund
- Självgående, noggrann och strukturerad
- Flexibel vad gäller såväl arbetstider samt arbetsuppgifter som kan komma att förändras under tjänstens gång
- Kommunikativ och samarbetsvillig
- Serviceminded och trivs med att skapa och bibehålla goda relationer
- Prestigelös och är öppen för att genomföra olika typer av arbetsuppgifter utifrån verksamhetens behov
Meriterande
- Tidigare erfarenhet av arbete i lagermiljö
- Truckkort
- Ledarskapsvana
- Grundläggande kunskaper i Excel
Krav
- Talar och skriver flytande svenska
- B-körkort
Vi erbjuder dig
Du kan räkna med ett fartfyllt och roligt arbete, din arbetsplats kommer präglas av prestigelöshet, öppenhet, problemlösning och framförallt glädje. Vi på Storesupport erbjuder våra medarbetare stora möjligheter att växa och utvecklas i sina olika roller, hos oss får du hänga med på en riktigt spännande resa!
Vill du bli en del av oss?
Tycker du att detta låter som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan! Vi gör urval och intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att aktuella kandidater inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jerry Stribrant
0761-27 20 22
Victoria Blomquist
0733- 44 54 51
Anna Wolthon
08-448 07 00
Tina Hamberg
Melodi Haghiri
Lisa Schuman
Jerry Stribrant
Johan Ekström
Alexandra Drakengård
Marion Wågby