Junior Orderadministratör

Junior Orderadministratör

Arbetsbeskrivning

För kunds räkning söker vi dig som har rätt kvalifikation, erfarenhet och personlighet för detta uppdrag.Uppdragsbeskrivning
För kunds räkning söker vi nu en Orderadministratör. 
Vi söker dig som tycker om att ha kundkontakt och ansvara för kundorder och inköp.  Som orderadministratör tar du emot och hanterar allt från kundorder till inköp och fakturering. Du är i daglig kontakt med fabriken i Italien samt andra leverantörer för att följa upp och bevaka inköp.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

Kundservice
- Du är första kontaktperson vid beställningar från kunder via telefon och mail.
- Du tar emot och registrerar inkommande kundorder.
- Kommunicerar internt och externt vid förseningar eller andra förändringar vad gäller kundorder.
- Hanterar och svarar på kundfrågor samt skickar vidare frågor till rätt kompetens internt.

 Inköp
- Beställer direkt och indirekt material/tjänster från kundens fabrik och andra leverantörer.
- Följer upp och bevakar inköp från fabrikem och andra leverantörer.
- Har kontinuerlig kontakt med leverantörer och återkopplar vid kvalitetsproblem.

Övrigt
- Ansvarar för att fakturera våra kunder efter slutförd leverans.
- Bidrar till utvecklingen av befintligt ordersystem samt utveckling och uppdatering av befintliga processer och rutiner.

Uppdraget är på deltid 50%, baserat i Bromma men går bra att utföra på distan

Grundläggande kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- Avslutad gymnasieutbildnig
- Tidigare arbetslivserfarenhet, gärna inom service och/eller administration
- God dator- och systemvana
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift

Meriterande om:
- Du sedan tidigare har arbetat med kundservice, orderregistrering och inköp.
- Du har tidigare erfarenhet av SAP.

Personlig egenskaper
För att lyckas i rollen ser vi att du är: 
- Kommunikativ
- Lätt för att samarbeta med andra samtligt som du är självgående med förmågan att prioritera.
- Organiserad och lösningsorienterad med ett stort kundfokus.

Formalia 
- Uppdragsperiod: 08 Jan  - 30 Jun 2024
- Omfattning: 50%
- Ort: Bromma
- Distansarbete: 100%
- Kompetensnivå: 1

Läs mer om kompetensnivåer på följande länk: https://www.addilon.se/konsult/kompetensnivaer/

Vi erbjuder
Som konsult hos oss får möjlighet att arbeta hos kunder som ligger i framkant inom svensk industri och näringsliv. Uppdragen anpassas för att nivån ligga i linje med kundens förväntningar och vara så utvecklande och stimulerande som möjligt. Till din hjälp kommer du att ha många duktiga kollegor och ett aktivt erfarenhetsutbyte. Vi transformerar karriärer och bygger framgångsrika företag genom att alltid utgå från våra värderingar.

Ansökan
Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras för dig som går vidare till intervju.

För att arbeta som konsult hos oss krävs det att du:

1. Delar våra värderingar
2. Är etablerad i ditt yrke
3. Har relevant erfarenhet för uppdraget
4. Gärna har erfarenhet från olika roller och olika branscher

Vissa av våra uppdrag omfattas av försvarssekretess. Det innebär att du behöver ha svenskt medborgarskap samt genomgå och godkännas i en säkerhetsprövning.

Om Addilon
Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss på:
LinkedIn | Facebook | Instagram

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Addilon Professionals AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 december 2023
  • Ansök senast: 13 januari 2024

Liknande jobb


Orderhandläggare

22 november 2024

22 november 2024