OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt uppdrag:
Vi söker nu för kunds räkning en junior administratör till uppdrag inom inköp och orderläggning. Uppdraget önskas påbörjas omgående och under 6 månader med möjlighet till förlängning. Tjänstens placering är belägen norr om Stockholm med goda kommunikationer.
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Avanzera och jobba ute hos kund. Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön innevarande månad samt betald semester.
Arbetsuppgifter:
Uppdraget är en möjlighet för dig som vill få in en fot och lära dig ett hantverk inom orderläggning på ett företag som driver en egen konsultverksamhet och återförsäljer tekniska lösningar till stora och små kunder över hela Sverige.
Som assistent till inköpsteamet kommer du få lära dig arbetet från grunden och växa till att bli en kunnig och proffsig orderhandläggare. Du kommer få lära dig att:
- hantera inkommande beställningar från bolagets webshop och företagets säljare
- administrera beställningar mot både svenska och internationella leverantörer
- kontera fakturor från leverantörer
- bevaka olika leveranser
- arbeta i olika ekonomi- och faktureringssystem
Allt eftersom som du växer in i din roll och du får mer kunskap och erfarenhet så kommer din dag att blir mer och mer varierad även om de grundläggande arbetsmomenten är samma från dag till dag. Vid din sida har du ett väl sammansvetsat team med orderläggare och inköpare vars främsta uppgift är att stötta företagets säljkår och hantera kundernas beställningar.
Din bakgrund:
Vi söker dig som tycker det är roligt att lära sig nya saker och system, som har skinn på näsan och tycker att ordning och reda är viktigt. Vi söker dig som är driven, ödmjuk och ansvarstagande. Som person är du noggrann och strukturerad och gillar att bidra till förbättringar i arbetet både vad gäller processer och rutiner och vad gäller systemstöd. Vi vill att du har:
- god datavana, tycker om att lära dig nya system och arbeta parallellt med dessa
- siffersinne
- svenska och engelska i tal och skrift
Vi tror att du antingen är relativt ny på arbetsmarknaden eller att du nyligen är klar med en utbildning inom antingen inköp, redovisning eller administration. Rollen passar dig som trivs att arbeta i breda roller med mycket samarbete. Rollen är mångsidig och innebär en möjlighet för dig att prova på ett flertal olika arbetsuppgifter – perfekt för dig som är i början av ditt arbetsliv och vill få möjligheten att växa inom detta område.
Uppdraget förväntas starta inom kort och pågå sex månader med chans till förlängning och anställning hos företaget. För rätt person finns det alla möjligheter att växa till att bli en senior orderläggare.
Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Kalzén
0700-90 54 91
Camilla Jonsson
0854528304
Helena Elvin Guillemain
0854528305
Malin Klingberg
0854528307
Malin Klingberg
08-54528307
Iren Sayar
0700-905 492
Camilla Jonsson
08 - 545 28 304
Malin Klingberg
08-54520307
Cecilia Wiborg
Malin Klingberg