Junior Planner till svenskt modebolag!

Arbetsbeskrivning

Är du relativt nyexaminerad inom ekonomi/inköp med modeintresse? Vår kund är ett internationellt bolag, där du i rollen som Junior Planner kommer ansvara för administrativa arbetsuppgifter relaterat till inköpsprocessen.

OM TJÄNSTEN
Vår kund är ett svenskt internationellt modebolag. Produktsortimentet är uppdelat i olika avdelningar och kategorier, och du kommer samarbeta tätt med en Planner på en av dess dedikerade avdelningar. Du kommer även att samarbeta med övriga på avdelningen och produktteamet. Ert mål är att säkerställa bästa möjliga produktleverans till bolagets kunder.

Som Junior Planner kommer du främst att stötta Planner med följande arbetsuppgifter:
- Administrera lagerstatus och inköp.
- Administrera ranking per region, vilket innebär att analysera försäljningsdata för olika geografiska områden.
- Hantera Kvantifiering, (bestämma hur mycket av varje produkt som ska beställas, baserast på försäljningsprognoser, lagerstatus, och eventuell säsongsefterfrågan).
- Lägga orders.
- Utföra analyser för att identifiera trender, mönster och avvikelser.
- Jämföra övergripande företagsmål med mer detaljerade prognoser och planer från Planner.
Andra arbetsuppgifter som kan förekomma:
- Hitta nya försäljningsmöjligheter baserat på data, i samarbete med produktteamet.
- Ansvara för tidsplaneringen och säkerställa/koordinera att den går i linje med hela avdelningens tidsplan.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en nyligen avslutad eftergymnasial utbildning inom inköp/ekonomi/textilekonomi. Det är starkt meriterande om du även är utbildad inom mode/har intresse för mode, trender & retail.
- Har intresse och/eller arbetslivserfarenhet av att utföra ekonomiska analyser, och en förmåga att se samband.
- Har goda kunskaper i Excel och god systemvana.
- Har mycket goda kunskaper i såväl svenska som engelska då både dessa språk används i det dagliga arbetet.

Vi söker dig som är serviceinriktad, strukturerad och självgående. Du har god samarbetsförmåga och är duktig på att hantera många kontakter samtidigt. Vidare är du analytiskt lagd, och trivs att med utföra olika typer av analyser. Du trivs i högt tempo, är nyfiken och prestigelös.

Övrig information
- Start: omgående.
- Uppdragslängd: 12 månader från startdatum, med chans till fortsättning därefter. Avtal skrivs initialt på 6 månader.
- Placering: Stockholm city. Möjlighet till hybridarbete 1 dag/vecka.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 september 2024
  • Ansök senast: 24 oktober 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


23 september 2024

Senior avtalsansvarig till trafikkontoret, Stockholm stad

23 september 2024

Procurement Specialist

23 september 2024

23 september 2024