OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en nyexaminerad ekonom, som vill komma in till ett stort internationellt bolag som Junior Planner? I den här rollen stöttar du en Planner som ansvarar för sortimentet, planeringen och inköpen till avdelningen. Ditt ansvar kommer ligga på mycket av de administrativa arbetsuppgifter, men du kommer vara delaktig i hela processen. Låter detta som tjänsten för dig? Sök då direkt, då vi jobbar med löpande urval!
OM TJÄNSTEN
Det här svenska internationella modebolag har delat upp deras sortiment i olika avdelningar, och du kommer tillhöra en Planner på en av dess dedikerade avdelningar. Förutom plannern kommer du ha ett nära samarbete med övriga på avdelningen och produktteamet. Erat mål är att tillsammans säkerställa att leverera de bästa produkterna till bolagets kunder.
Du erbjuds
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Som Junior Planner kommer du att stötta Planner främst med följande arbetsuppgifter:
• Administrera planeringen, lagerstatus och inköp
• Administrera ranking per region baserat på den totala rankingen satt av en Purchase Manager
• Administrera orders
Andra arbetuppgifter som du kan komma att arbeta med är:
• Vara behjälpsam i målet att skapa en strategi som bidrar till företagets tillväxt
• Hitta nya försäljningsmöjligheter baserat på datan som ni får tillgång till i samarbete med produktteamet
• Hålla koll på tidsplaneringen och koordinera den så den stämmer överens med hela avdelningens tidsplan
VI SÖKER DIG SOM
* Har en nyligen avslutad eftergymnasial utbildning inom ekonomi/logistik
* Har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt har erfarenhet inom detaljhandel
* Har mycket goda kunskaper i Excel och är systemvan
* Har mycket goda kunskaper i såväl svenska som engelska då både dessa språk används i det dagliga arbetet
Vi letar efter en klipsk, snabblärd, ödmjuk och härlig person som kan sätta sig in i system fort. Vi ser även att du är en person om har lätt för att samarbeta med personer besitter en stark personligmognad och har en can do attityd.
Övrig information
* Start: omgående
* Omfattning: 3 månader, med chans till förlängning
* Placering: Stockholm
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och företagets önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Mer information om företaget kommer att ges senare under rekryteringsprocessen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231