Junior Produktkoordinator Kommunikation & Samarbete

Junior Produktkoordinator Kommunikation & Samarbete

Arbetsbeskrivning

Just nu händer mycket runt Arbetsförmedlingen. Men vårt viktiga samhällsuppdrag att stödja arbetssökande och arbetsgivare är detsamma. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med partners och andra aktörer i hela landet. Du kan bidra! Välkommen att söka jobb hos oss!




Vilka är vi
Brinner du för kommunikations- och samarbetslösningar? Gillar du att jobba i en miljö där inte en dag är den andra lik? Toppen! Vi söker en kommunikativ och driven Junior Produktkoordinator som vill hjälpa oss att vidareutveckla Arbetsförmedlingens interna tjänster inom kommunikation och samarbete.

Vi erbjuder stora möjligheter att påverka och skapa nytta för alla våra interna användare.

För att lyckas att bli en modern myndighet med en användarupplevelse i världsklass, kräver vårt förnyelsearbete en kraftig utveckling av våra interna lösningar inom kommunikation och samarbete. Därför kraftsamlar vi och har etablerat en sektion som fokuserar på att skapa en upplevelse i världsklass för Arbetsförmedlingens medarbetare. Vi har höga ambitioner och drivs av användarupplevelse och användardriven agil utveckling.

Hos oss är det bara du som sätter gränser för hur mycket du vill utvecklas. Här kommer du erbjudas bästa förutsättningar och verktyg för att ta din kompetens till högre nivåer. Förutom stöd från dina kollegor får du under din första tid på arbetsplatsen en gedigen introduktion av Arbetsförmedlingen och våra produkter.

Välkommen till ditt drömjobb!

Vem söker vi
Som Junior Produktkoordinator kommer du arbeta tätt ihop med en eller flera Produktansvariga kring alla delar av produktlivscykelhanteringen av våra kommunikationslösningar. Ditt uppdrag som Junior Produktkoordinator är att med användarnytta, användarupplevelse och kostnadsmedvetenhet i fokus ;

- Förstå vilka behov som finns hos användare och intressenter, och hur vi kan förbättra den digitala vardagen på Arbetsförmedlingen på bästa möjliga sätt
- Sammanställa kravställning och underlag för bedömning i samband med säkerhetsklassningar och upphandlingar
- Arbeta med proaktiv kommunikation mot våra intressenter
- Hjälpa till med att ta fram information och utbildning för våra användare
- Bevaka omvärld för att identifiera förslag till förbättringar till befintliga erbjudanden
- Vara synlig i organisationen och aktivt ta in feedback om befintliga produkter och fånga in behov till förbättringar och nyutveckling
- Medverka vid utveckling och implementering av nya produkter, eller justeringar av befintliga produkter
- Mäta hur nöjda våra användare är genom analys - och förstå varför
- Göra uppföljningar och användartester av hur våra produkter och plattformar fungerar

Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom systemvetenskap, UX / service design, IT, eller liknande, alternativt har fått motsvarande kunskaper på annat sätt. Du får gärna vara på väg ut i yrkeslivet efter att ha avslutat dina studier, eller vara intresserad av att byta yrkesbana mitt i livet. För att lyckas behöver du ha övergripande kunskap om IT och agila arbetssätt, och känna till begrepp som behovsanalys, kundresor, effektmål, och service design och förstår hur det kan användas i ett kunddrivet arbete. Eftersom vi arbetar med kommunikations- och samarbetslösningar välkomnar vi tidigare kunskap om intranät, sök, analys, Sharepoint, Teams, mötestjänster, samarbetsverktyg, och sociala plattformar.

Vem är du
Vi söker dig som trivs med varierande och omväxlande arbetsuppgifter, där inte en dag är den andra lik. Du är intresserad av att skapa användarvänliga digitala kommunikationslösningar, som ger både användar- och verksamhetsnytta. Du har eget driv, är ansvarstagande, ambitiös och initiativtagande. Du tar tag i de problem som uppstår och löser dem på ett organiserat och strukturerat sätt.

Du är en kommunikativ och relationsskapande person, då du kommer att ha mycket kontakt med användare och intressenter inom hela myndigheten. Du har god samarbetsförmåga och tycker om att dela med dig av din kunskap till andra, samtidigt som du ser det som en självklarhet att ta del av andras kunskap för att själv utvecklas. Du sätter kunden/ användaren och dess behov främst och tar utgångspunkt i det i ditt arbete. Du tar ägarskap, har en egen drivkraft och trivs bäst i en snabbrörlig och dynamisk miljö.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vårt erbjudande
Anställningsformen är tillsvidare med 6 månaders provanställning. Tjänsten är baserad i ljusa, fina lokaler i vårt nybyggda huvudkontor i Solna Strand. Sporadiska resor inom Sverige kan ingå i arbetet. Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag.

Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2020-06-01 märkt med Af-2020/0024 1170. Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" nedan. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.

Intervjuer sker löpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen, VO IT
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 maj 2020
  • Ansök senast: 1 juni 2020

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

21 november 2024