OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund som är ett statligt bolag behöver nu stärka upp sitt team med en junior projektekonom. Detta är ett konsultuppdrag på heltid som förväntas starta den 1 september 2021 och pågå t.o.m. 31 augusti 2022.
Om uppdraget
Arbetsuppgifterna består av att stötta programcontrollers i deras dagliga arbete. Du rapporterar direkt till programcontrollers, vilka arbetsleder och fördelar ditt arbete. Arbetsuppgifterna har stora variationer då behovet från verksamheten skiftar. Du kommer bland annat:
- Hjälpa till med att följa upp ekonomin i projekten
- Ta fram analysunderlag och vara behjälplig med utredning av ekonomifrågor i projekten
- Bistå programcontrollers i budget- och prognosarbete
- Ta fram underlag i samband med rapportering och sammanställa rapporter
- Säkerställa att projekten har uppdaterad projektinformation i definierade system och rapporter, i enlighet med fastställd struktur och utsatta tidplaner
- Bokföra om utgifter mellan projekt via bokföringsorder
- Bokföra och stämma av reserveringar samt förbereda underlag inför aktivering i anläggningsregistret i UBW/Agresso
Om dig
Vi söker dig som har utbildning inom aktuellt område, god ekonomisk förståelse och grundläggande kunskaper i redovisning. Du har minst 2 års arbetslivserfarenhet av arbete med projektekonomi i investeringsprojekt. Du har goda kunskaper i Office-paketet och Excel och uttrycker dig obehindrat på svenska i både tal och skrift.
Det är meriterande om du tidigare har arbetat som ekonomiassistent och har erfarenhet av arbete i ekonomisystem, i synnerhet UBW/Agresso. Det är även meriterande om du tidigare har deltagit i bokslutsarbete samt har erfarenhet av komponentredovisning.
Som person är du analytisk och strukturerad med en fallenhet för administrativa arbetsuppgifter. Du har en förmåga att ta egna initiativ och se vad som behöver göras för att lösa arbetsuppgiften. Vidare har du lätt för att kommunicera och samarbeta med andra.
Ansökan
Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju (digital intervju) hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund.
I och med att du kommer att hantera säkerhetsklassificerad information och arbeta i en säkerhetskänslig verksamhet så kommer du gå igenom en säkerhetsprövning innan du kan påbörja uppdraget. Processen för upprättande av SUA-avtal och genomförande av registerkontroll beräknas ta ca 8 till 10 veckor från tilldelning av uppdrag, men kan både ta längre och kortare tid.
Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Lina Widevall på 070-4993800.
Vi ser fram emot din ansökan!