OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en junior Quality Coordinator till en administrativ roll inom kvalitetsarbete till bolag inom försvarsindustrin. Är du en positiv, strukturerad person som alltid har ett proaktivt förhållningssätt? Vi söker dig med ett stort engagemang för ditt arbete och med en bakgrund inom inköp, service eller logistik!
OM TJÄNSTEN:
I rollen som Quality Coordinator kommer du att samarbeta med partners inom både inköpsorganisationen och övrig verksamhet. Samtidigt är detta är en självständig roll där stort ansvar ligger på dig i att styra och driva ditt eget arbete utifrån pågående och planerade projekt.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Hantera och registrera kvalitetsavvikelser
• Eskalera avvikelser enligt givna rutiner
• Kontinuerlig uppföljning och dokumentation av leverantörer
• Analys av kvalitetsavvikelser samt leverantörsprestanda
VI SÖKER DIG SOM:
Vi söker dig med viss erfarenhet inom logistik, kvalitetsarbete och/eller inköp. Du bör ha ett proaktivt förhållningssätt, ett strukturerat arbetssätt och förmågan att hantera en konstant föränderlig arbetsdag med många pågående uppdrag samtidigt.
För att lyckas i rollen behöver du vara engagerad, ha en positiv attityd och ett stort driv att nå uppsatta mål. Du behöver en god analytisk förmåga samt förmåga att lösa och prioritera uppkomna problem, samt ta beslut kring dessa självständigt. Eftersom rollen inkluderar kontakt med flertalet intressenter och krav på samarbete med dessa krävs att du uppskattar den pågående dialogen och har en god social förmåga.
Du uttrycker dig väl i tal och skrift, på såväl svenska som engelska.
Krav:
• Goda kunskaper inom Microsoft Office med vana att sitta i excel
• God förmåga att kommunicera både muntligt och i skrift på svenska och engelska
Meriterande:
• Erfarenhet av Power BI
• Erfarenhet av att arbeta i ERP-system
ÖVRIG INFO
Det kan vara bra att känna till, då vår kund verkar inom försvarsindustrin kommer du behöva genomgå en säkerhetsprövning om du går vidare i rekryteringsprocessen.
Omfattning: Heltid
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Placering: Karlskrona
Rekryteringsansvarig: Ellen Brobeck, ellen.brobeck@friday.se
Lön: Marknadsmässig
Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.
Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!
Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.
Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?