OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara den som tar företagets prestationer till nästa nivå genom att navigera i realtidens utmaningar och möjligheter? Då är det dags att omfamna rollen som Real Time Manager!
Om tjänsten
Vi söker nu en Junior Real Time Manager som vill vara med och bidra till det dagliga operativa arbetet inom vår kundserviceverksamhet. Du kommer ha en betydande roll i att upprätthålla verksamhetens kapacitet genom att hantera servicenivåer i realtid, optimera schemaläggningen och förbättra tillgängligheten bland välkända varumärken. Om du är en driven och självgående individ med analytiska färdigheter och förmåga att fatta beslut under tidspress, är detta rätt roll för dig!
Det är en spännande roll i ett bolag under nordisk tillväxt med en kultur som präglas av högt i tak, prestigelöshet, entreprenörskap och ansvarstagande. Du blir del av ett kompetent team med stora möjligheter att påverka både din egen och företagets fortsatta utveckling.
Tjänsten utgår från Linköping. Vi har ett arbetssätt som huvudsakligen är på plats men hemarbete kan förekomma. Arbetstiderna är varierande, men består mestadels av dagtid. Startdatum enligt överenskommelse.
Dina huvudsakliga ansvarsområden
- Styra och prioritera uppgifter i realtid på volym och servicenivåer
- Säkerställa tillgängliga resurser
- Optimera bemanningen efter behov och prognoser
- Analysera utfall och nyckeltal
- Föra diskussioner med Workforce Management (WFM) om schemaläggning i stort och vad som kan förbättras
Kvalifikationer och färdigheter
- Har en gymnasieexamen
- Flytande kunskaper i svenska, både i tal och skrift
- Goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift
- Arbetslivserfarenhet av RTM eller liknande arbetsroll, alternativt ledare inom operativ styrning
- Kan effektivt planera och organisera arbetsuppgifter
- Mycket god dator- och systemkompetens
- Utmärkta kommunikationsförmågor, både skriftligt och muntligt
- Anpassar sig väl till föränderliga och dynamiska arbetsmiljöer och tar sig an nya situationer och utmaningar
- Har förmåga att förutse problem och ta fram effektiva och genomförbara lösningar
- Är duktig på att ta egna initiativ och söker självständigt upp nya förändrings- och utvecklingsinsatser
- Drivs av att nå önskvärda resultat
Meriterande
- Tidigare erfarenhet inom liknande bransch/verksamhet
- Erfarenhet inom systemen Genesys, Pro Scheduler och Calabrio/Teleopti
- Förmåga att utveckla och genomföra strategier för att optimera verksamhetsprocesser i realtid för att möta affärsmål
Låter detta intressant? Skicka in din ansökan redan idag! Ansökningar hanteras löpande vilket innebär att rollen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatum. Läs mer om hur rekryteringsprocessen går till på vår karriärsida.
Releasy Customer Management AB är en outsourcingpartner inom kundservice med flertalet uppdragsgivare inom branscher som telekom, media, e-handel, resor och offentlig verksamhet. Releasy tar hand om sina uppdragsgivares kundservice och försäljning i alla kanaler, exempelvis sociala medier, chatt, mail och telefon. Releasy är under kraftig expansion med verksamhet i Sverige, Norge, Finland och Spanien med ca 1800 anställda fördelat på sexton verksamhetsorter.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-chef Anneli Nåhdin
0704-447301