Arbetsbeskrivning
Vi söker dit som vill starta karriären som ekonomiassistent och hos vår kund Arelion som står inför ett spännande projekt. Vi söker dig som är nyfiken, driven och brinner för ekonomi. Välkommen in att söka!
OM TJÄNSTEN
Vår kund är en ledande aktör inom telekom, känd för högkvalitativa nätverkstjänster och internetinfrastruktur. Rollen ingår i teamet som hanterar redovisning av anläggningstillgångar för Arelion i USA, Sverige, Tyskland och fler länder. Du ansvarar för redovisning av kapitaltillgångar, inklusive inköp av utrustning från olika leverantörer. Du blir en del av Finance-avdelningen i ett globalt team med engagerade kollegor och rapporterar till Senior Accountant för USA/Europa.
För att gå vidare i processen och påbörja uppdraget hos Arelion är det obligatoriskt att tillhandahålla ett belastningsregister samt att Academic Work genomför en UC-kontroll.
Du erbjuds
En meriterande och nätverkande tjänst där du kommer få värdefull arbetslivserfarenhet från ett globalt bolag.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
Du kommer att registrera nyförvärvade kapitaltillgångar enligt processdokumentation och granska fakturor enligt policy och GAAP. Arbetet innebär att använda Salesforce för att samla in detaljer och aktivera tillgångar när fakturainformation saknas. Du får utbildning om skattepåverkan vid självvärdering av skatt på utrustning i bruk i olika delstater.
* Användning och analys av data i Excel för rapporter och uppföljning
* Registrera nyförvärvade kapitaltillgångar enligt processdokumentation
* Analysera och lösa otydliga fakturafrågor genom forskning och detaljerad granskning
VI SÖKER DIG SOM
- En avslutad utbildning inom ekonomi från universitet eller yrkeshögskola med inriktning redovisning eller annan inriktning som bedöms relevant
- Mycket goda kunskaper i Engelska, i tal och skrift då det används dagligen i arbetet
- Tidigare arbetslivserfarenhet som bedöms relevant för tjänsten
- Har ett genuint intresse för siffror och ekonomi
- God system- och datavana, specifikt Excel
Det är meriterande om du har
- Tidigare relevant arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter eller roller
- Har mycket goda kunskaper i Excel, Salesforce och ERP-system
- Har mycket goda kunskaper i svenska
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Stresstolerant
- Målmedveten
- Ordningsam
- Ansvarstagande
- Intellektuellt nyfiken
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231