Junior Redovisningschef till ett bolag inom konferensbranschen

Junior Redovisningschef till ett bolag inom konferensbranschen

Arbetsbeskrivning

Är du Redovisningsekonom som vill bli Redovisningschef hos ett superväxande bolag inom konferensbranschen?

Var? Bromma
När? Omgående
Anställningsform? Hyrrekrytering



Om vår kund

Vår kund hjälper företag och organisationer att utvecklas genom att ta tillvara kraften i det personliga mötet. Bolaget tror på mötets kraft och är övertygade om att framgång och utveckling skapas när erfarenhet, kunskap och personligheter möts. Genom att guida företag och organisationer genom hela mötesplaneringen, ser vi till att deras möten och konferenser har rätt format och inramning för att de ska uppnå dina mål. Kunden bokar möten och konferenser hos deras utvalda medlemmar och på övriga konferensanläggningar och hotell runt om i Sverige. Och de bokar för både deras avtalskunder och för dig som bokar mer sällan. Bolaget ägs av cirka 140 kursgårdar och grundades år 1981.

Deras affärsidé är enkel. De ska utveckla företag och organisationer genom att vara Sveriges bästa mötespartner. De ska vara den mest effektiva bokningskanalen och den självklara experten för hållbara möten, genom att erbjuda de bästa mötesplatserna i Sverige.

Just nu genomgår de en spännande digitaliseringsresa där de integrerar nya flöden och betalningslösningar för sina kunder, som även du kommer vara med på.

De erbjuder dig

Kunden erbjuder en långsiktig relation med stora utvecklingsmöjligheter. Du kommer in som junior redovisningschef för att sedan bli renodlad redovisningschef. Du ansluter till ett härligt team, bestående av 3 personer som har som mål att bli 5 i år, med en tydlig målbild som har roligt ihop! Du får ett högt friskvårdsbidrag, rabatterat pris om du vill boka rum för två på anläggningarna samt så har de kollektivavtal.

Om Rollen:

Rollen som Junior Redovisningschef hos vår kund är varierande där du kommer att arbeta brett och tillsammans med ett härligt team. Du kommer vara stöttande i arbetsuppgifterna för de andra medarbetarna. Som en förlängning av ekonomiavdelningen blir du en nyckel i arbetet mot att utveckla och digitalisera. Du kommer ha ett nära samarbete med CFO som kommer agera bollplank i effektiviseringsarbetet, där ni tillsammans kommer sätta en tydlig målbild för ekonomiavdelningens avdelning.

Arbetsuppgifter:

- Ansvara för den löpande redovisning, kundreskontran och leverantörreskontran samt momsavstämningar och arbetsgivardeklarationer
- Driva proaktiviteten i arbetet
- Sätta transparenta rutiner och processer
- Driva digitaliseringsarbete
- Utveckla ekonomifunktionen
- Ta fram KPI:er
- Lösa Ad-hoc problem


Vem är du?

Vi söker dig som har en gedigen bakgrund som redovisningsekonom eller redovisningskonsult som ständigt vill utvecklas och ta steget som redovisningschef.

Du tycker om att ta stort ansvar och ägandeskap över ditt arbete samtidigt som samarbetet med dina medarbetare är viktigt. Vi ser gärna att du tycker det är kul med effektiviseringsarbete och gillar att sätta upp transparenta rutiner.

Du uppskattar att ta itu med långsiktiga, komplicerade och svåra frågor samtidigt som du förstår att det är viktigt att vara stöttande i det dagliga arbetet.



Skallkrav

- Minst 3 års erfarenhet som redovisningsekonom
- Arbetat med hela redovisningskedjan
- Självständig i månadsbokslut
- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift




Meriterande

- Utvecklat och digitaliserat processer och rutiner
- Arbetat i Pyramid
- Arbetat i InExchange


Din inställning och personlighet kommer vara avgörande för din framgång. Har vi ringat in din person? Kul!

Välkommen in med din ansökan så pratar vi mer.



Låter det intressant?
Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut.
Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!

careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/)

Vid frågor, kontakta Argjira Morina på argjira@deltaconsulting.se eller 070-461 47 00.
Välkommen med din ansökan!

Om Delta Consulting
Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa lyckligare arbetsplatser.

Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.

Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Christoffer Rozenbachs
073-928 59 86
Olle Olsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Delta Consulting AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 juli 2022
  • Ansök senast: 5 januari 2023

Besöksadress

Strandbergsgatan 12, 6tr
None

Postadress

Strandbergsgatan 12, 6tr
Stockholm, 11251

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024