OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet från arbete som ekonomiassistent och är sugen på att ta nästa steg?Nu söker vi dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och som har arbetat ett par år med brett ekonomiarbete. Tjänsten innebär ett nära samarbete med bolagets CFO och du ingår i en mindre ekonomiavdelning på ett bolag som ingår i en internationell koncern.
Vad innebär tjänsten
Som junior redovisningsekonom hos vår kund kommer du att arbeta nära CFO. I din roll kommer du främst att arbeta med kundreskontran, momsdeklarationer samt vissa uppföljningar och rapportering. Du kommer även arbeta med enklare löpande redovisning, uppföljning och avstämningar, betalningar, etc. Arbetet på avdelningen är målinriktat och alla medarbetare arbetar också med förbättringsarbete i syfte att utveckla och effektivisera verksamheten.
Under våren kommer ett nytt affärssystem, SAP att implementeras och delar av den löpande redovisningen samt kund och leverantörsreskontran att outsourcas. Det innebär en förändringsresa för bolaget där du kommer få en viktig roll i att assistera bolagets CFO.
Vem söker vi
Vi söker dig som har 1-3 års erfarenhet från arbete inom redovisning har en relevant eftergymnasial utbildning. Du trivs i en föränderlig miljö och är duktig på att se vad som behöver göras. Erfarenhet från arbete med kundreskontra och momsdeklarationer är ett krav. Har du tidigare erfarenhet från SAP är det starkt meriterande. För att passa för tjänsten ser vi att egenskaper som noggrannhet, engagemang och vilja att lära nytt är viktiga. Likaså att du är flexibel och ansvarstagande och att du trivs i ett högt tempo och med många olika kontakter, både i och utanför Sverige. Eftersom du kommer ha internationella kontakter så är såväl flytande svenska som engelska i tal och skrift är ett krav. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt
Tjänsten är ett konsultuppdrag för dig som vill arbeta 100%. Start är tänkt under januari och uppdraget förväntas pågå i cirka 6 månader, för rätt person finns det mycket goda möjligheter till anställning hos vår kund efter uppdragets slut. Vår kund finns i trevliga lokaler i närheten av Olskroken.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Katarina Forslund på 070-471 59 25. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-09-20.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88