OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om PerformIQ
PerformIQ är ett bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.se
Företagspresentation
Är du en driven redovisningsekonom som vill arbeta på ett expansivt företag med goda utvecklingsmöjligheter? Har du ett intresse för fastigheter och förvaltning av dessa? Läs då vidare och ansök till tjänsten redan idag!
PerformIQ söker för kunds räkning en junior redovisningsekonom till en av våra kunder med inriktning på ekonomisk och teknisk fastighetsförvaltning.
Tjänstebeskrivning
I rollen som junior redovisningsekonom kommer du först och främst hjälpa de kundansvariga ekonomerna med löpande redovisning. Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta:
• Bokföring och registrering av leverantörsfakturor
• Hantering av kund- och leverantörsreskontra
• Avstämning av balans- och resultaträkningar
• Löpande bokföring
• Upprättande av bokslut, kvartalsrapporter och budget
• Kundservice
Längre fram i din introduktion så kommer du att ansvara för att upprätta bokslut, kvartalsrapporter samt budget för runt 10-15 bostadsrättsföreningar och privata fastighetsbolag. I tjänsten så får du en god förståelse för fastighetsbranschen och fastighetsdrift samt möjlighet till att växa och utvecklas i ett expansivt företag. Beroende på din profil ser vi att du antingen förgrenar dig som kundansvarig eller redovisningsexpert.
Krav på person
För att passa i rollen som junior redovisningsekonom så ser vi att du har en kandidat- eller civilekonomexamen inom företagsekonomi, gärna med inriktning mot redovisning. Som person är du självgående, analytisk och noggrann med en stor vilja att utvecklas och växa inom företaget. Vidare så arbetar du med en positiv inställning och är van vid att arbeta både självständigt och i team. I ditt arbete så är du effektiv och strukturerad och trivs med att arbeta i ett högt tempo med ett stort fokus på god kundvård.
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Stockholm
Eventuella frågor besvaras under v 29-30 av rekryteringsassistent Sara Lindmark på 0733-53 75 21, efter v. 30 är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Åsa Almgren på 0733-53 75 14. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Din ansökan registrerar du enkelt genom att klicka dig vidare genom denna annons, fylla i dina kontaktuppgifter och bifoga dina egna dokument. Vänligen respektera att vi inte behandlar ansökningar via e-post. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Almgren
073-353 75 14
Caroline Palm
Henrik Petré
Carl Henrik Monsén
Lina Beaman
Åsa Almgren
Edvard Sjöberg
073 353 75 13
Christian Simon
Henrik Petré
Hanna Mattsson
0733-53 75 17