Junior redovisningsekonom som söker nya utmaningar

Junior redovisningsekonom som söker nya utmaningar

Arbetsbeskrivning

Jobbar du som ekonomiassistent idag men vill ta nästa steg i din karriär? Det här jobbet kräver ett tätt samarbete med dina kollegor och innebär samtidigt en fantastisk chans att utveckla din yrkesidentitet – och samtidigt ha väldigt kul på vägen. Låter det här rätt för dig? Vänta inte med din ansökan!
Vem är du?


Det här jobbet passar dig som inte ser arbetet som ett prestigeuppdrag utan är öppen för såväl stora som små arbetsuppgifter. Du har en positiv syn på förändringar och ser problem som något som kan lösas. För att passa in i rollen krävs det att du har en god socialförmåga och ett intresse för andra människor. Du har en genuin vilja att göra ett bra jobb och gör det gärna med hög kvalité. Det viktigaste för oss är inte att du är fullärd utan att du har ett engagemang och en vilja att lära dig.

Vi kommer att lägga stor vikt på din personlighet men för att lyckas i rollen ser vi gärna att du har:

•2 års erfarenhet som ekonomiassistent eller annan roll där du arbetat med relevanta arbetsuppgifter
•Eftergymnasialutbildning inom redovisning, ekonomi eller motsvarande
•Flytande svenska och engelska
Meriterande för rollen är om du har:
•Erfarenhet av Fortnox och/eller löneadministration
•God Officepaketvana
•Arbetat som assistent till ekonomichef


Om rollen

I rollen som redovisningsekonom kommer du att ha mycket varierande dagliga uppgifter. Du kommer ansvara för leverantörshantering, reskontrahantering, betalflöden, fakturahantering och kvittoredovisning. På sikt kommer du även kunna lära dig granskning av balansposter, göra månadsrapport och växa in i en roll där du kommer ha kundansvar. Du kommer att tillhöra ett socialt, trevligt och engagerat team som gillar att ha kul tillsammans både under och efter arbetstid. Centeras moderna och trivsamma kontor ligger i mitt i centrala Stockholm.

Om Centera

Centera är en auktoriserad redovisningsbyrå som grundades 2002 som har sitt moderna och spatiösa kontor mitt i centrala Stockholm. De har ambitionen att bli den självklara valet för sina kunder när det gäller ekonomisk rådgivning. De erbjuder ekonomiska tjänster allt från årsredovisningar till fakturering och deras kunder är aktiebolag inom dem flesta segmenten. Som anställd på Centera kommer du kunna ta del av deras svårslagna personalförmåner som resor med jobbet och massage 1 gång i månaden.

Rekryteringsprocessen

Vår rekryteringsprocess består av följande steg:
•CV-granskning utifrån skallkrav och meriterande.
•Telefonavstämning med Framtiden.
•Kompetensbaserad intervju med Framtiden.
•Referenstagning.
•Slutintervju med Centera.
Villkor

Startdatum: enligt överenskommelse
Placeringsort: Stockholm, Östermalm
Arbetstider: kontorstider
Omfattning: heltid
Lön: enligt överenskommelse


Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 maj 2023
  • Ansök senast: 7 juni 2023

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024