OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som junior redovisningsekonom blir dina huvudsakliga arbetsuppgifter initialt att ansvara för löpande bokföring samt kund- och leverantörsreskontra men vi söker dig som vill växa och utvecklas som redovisningsekonom och på sikt kliva in i en roll som redovisningsansvarig.
Vem söker vi?
Den här tjänsten passar för dig som är attraheras av att växa in i en roll där du på sikt får möjlighet att ta fullt ansvar för redovisningen i ett trevligt bolag. Vi tror du som söker har ett par års relevant yrkeserfarenhet som ekonomiassistent och vill ta nästa steg. Du har goda kunskaper i Microsoft Office med tyngdpunkt på Excel och det är positivt om du tidigare har arbetat med löner. Har du ingen erfarenhet från löner så hoppas vi att du har ett intresse för att lära dig.
Som person trivs du med att arbeta operativt med tyngdpunkt på redovisningsfrågor. Du är nyfiken och analytisk, lär dig snabbt och tar stort eget ansvar. Vi tror att rätt person har ett stort eget driv och trivs i ett litet familjärt bolag där alla hjälps åt. Vidare är det viktigt att du är noggrann i dina uppgifter, att du är prestigelös och har ett serviceinriktat och lyhört sätt.
Du som söker behöver behärska svenska flytande i tal och skrift. I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt
Tjänsten är ett konsultuppdrag för dig som vill arbeta 75-100%. Start är tänkt under maj/juni (möjlighet till sommarsemester finns) och uppdraget förväntas pågå i cirka 6 månader. Ambitionen är att du sedan blir anställd av vår kund efter uppdragets slut. Vår kund finns i trevliga lokaler i Sisjöns industriområde.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Katarina Forslund på 070-471 59 25. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88