Junior Redovisningsekonom till Back-officeroll på Treasury-avdelning

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare arbetat med redovisning och är redo att ta nästa steg? Är du nyfiken på att lära dig mer inom Treasury? Då kan det vara dig vi letar efter!


Nu söker vi en junior Redovisningsekonom som arbetat i något år och som nu känner sig redo att ta sig an nya utmaningar. Vår kund sitter i Solna Business Park och vi söker nu en konsult med start omgående.

I rollen som junior Redovisningsekonom på Treasury-avdelningen blir du en del av en mindre arbetsgrupp och du kommer att arbeta självständigt med bland annat:

- Bokföringsordrar för finansiella transaktioner
- Läsa in dagliga valutakurser

- Kontroll av likviditet

- Sköta bokföringsordrar för Treasury vid bokslut

- Stämma av resultat från valutaaffärer

- Stämma av kassakonton samt leasing och lån

- Sköta sammanställning/underlag till kassaflödesanalys


Utöver dessa delar kommer du även göra andra vanligt förekommande arbetsuppgifter som hör till Back-office och Treasury. I din roll kommer du också att ständigt sträva mot förbättring och effektivisering av dina arbetsuppgifter och ditt område. Då mycket av arbetet sköts manuellt ställs det höga krav på noggrannhet. Du kommer arbeta tätt tillsammans med övriga ekonomiavdelningen samt Treasurychefen.

Din profil
Vi söker dig som är ekonom i grunden och har arbetat som Redovisningsekonom något år och känner dig redo för nästa steg. Har du tidigare arbetat inom Treasury är det meriterande men inget krav. Du gillar att arbeta självständigt men gillar också att knyta kontakter runt om i organisationen. Det är även en fördel om du gillar att genomföra förbättringar och effektiviseringar.

Övrig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag på 6 månader med en start omgående. Arbetet utförs på heltid och under kontorstid. Urval och intervjuer sker löpande så skicka därför in din ansökan så snart du kan. Har du frågor rörande tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Alexandra Koblet, 076 647 16 44.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 1 november 2018

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


28 november 2024

27 november 2024

26 november 2024