OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du i början av din karriär och vill utvecklas i rollen som redovisningsekonom på ett större bolag? Kan du även tänka dig att arbeta brett med många bollar i luften och stötta ett större team? Då ska du absolut söka denna tjänst!
Kunden är beläget i Kista och är ledande i sin bransch. Präglat av Nordiskt samarbete kommer du till en storbolagsanda och du blir en viktig del av helheten.
Mer om tjänsten
I rollen som junior redovisningsekonom kommer du arbeta brett med bland annat löpande redovisning, avstämningar och moms. Ledord som flexibel, service minded och teamplayer är centrala. Du förväntas bidra till förbättring av processer och förändring och du rapporterar till redovisningschef. Tjänsten innebär breda kontaktytor med såväl avdelningschefer och andra kollegor inom företaget samt leverantörer, kunder och samarbetspartners. Viss kommunikation med övriga nordiska länder i koncernen kan förekomma.
Rollen innehar arbetsuppgifter som:
Kund- & Levreskontra
Redovisning av utlägg
Avstämning bank
Hantering av moms
Stöttning i månads-, halvårs- och årsbokslut
Tjänsten är ett konsultuppdrag initialt på sex månader med goda chanser till förlängning.
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har mellan 1 - 2 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom reskontra, bokföring eller revision. Har ett intresse av att utvecklas och arbeta brett inom ekonomi. Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning riktad mot ekonomi samt erfarenhet av ekonomi- och andra relaterade program såsom Excel. Du är flytande i såväl svenska som engelska i tal och skrift. Som person är du noggrann, ansvarstagande och lite av en ”doer”. Du trivs med att arbeta i ett team och har lätt för att samarbeta.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Eric Brobeck på 076 647 16 04. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2019-09-30.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare fördelade på tre regioner - Stockholm, Väst och Syd, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Koncernen består av moderbolagetSJR in Scandinavia ABmed dotterbolagenSJR in Sweden AB,Ogunsen AB,SJR IT ABochWES AB.
Titel: Junior redovisningsekonom
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88