Junior redovisningsekonom till familjär byrå i city

Junior redovisningsekonom till familjär byrå i city

Arbetsbeskrivning

Är du i början av din karriär och vill bli en del av ett entreprenörsdrivet, familjärt team på en redovisningsbyrå i centrala Sockholm? Vill du ta en betydelsefull plats på en ekonomibyrå där du verkligen känner att du är med, skapa värde och gör skillnad? Är du en person som brinner för siffor, tekniska lösningar och vill fortsätta utveckla din kompetens inom redovisningsområdet har vi den rätta rollen för dig!

Om tjänsten

Vår kund är en mindre redovisningsbyrå på frammarsch med kontor centralt beläget på Östermalm i Stockholm. Arbetssättet och byråns kunder är digitala och du kommer att vara en del av ett tight och familjärt team där du får stor möjlighet att påverka, känna dig betydelsefull och även får jobba nära kompetenta kollegor. I din roll kommer du att jobba 50% med en av byråns viktigare och större kunder inom finanssektorn och 50% med redovisning och rådgivning till byråns övriga kunder. Det innebär att din roll blir väldigt bred där du får utvecklas som redovisningsekonom och konsult samt arbeta med att vidareutveckla tjänsteerbjudandet och spetsa dina redovisningskunskaper. Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader med stor möjlighet till anställning efter uppdragets slut.



Din utmaning

I rollen som junior redovisningsekonom kommer du avlasta ekonomiavdelningen utifrån deras behov. Då avdelningen är mellanstor kommer du bli en viktig del av teamet och involveras i en rad olika processer och arbetsuppgifter. I rollen ingår bland annat hantering av leverantörsreskontra, löneberedning, löpande redovisning och bokslutsarbete, enklare kundkontakt samt övriga administrativa uppgifter men då tjänsten är bred kommer du att få växa in i den och utvecklas med tiden. Hela organisationen genomsyras av att alla medarbetare är drivna och självgående och detta gäller även ekonomiavdelningen. För rätt person med ambitioner finns alltså stor möjlighet till utveckling.

Är detta du?

För att trivas i rollen hos vår kund tror vi att du är en socialt lagd person som trivs i en omväxlande miljö. Du kommer att få utvecklas i en professionell och entreprenörsdriven omgivning där det alltid finns utrymme för att utveckla arbetssätt och vara med och påverka. Vi tror att du har ett intresse för aktier och finansmarknaden och gillar service och rådgivning mot kunder. Vidare är du strukturerad, noggrann, leveranssäker, prestigelös och gärna hjälper gärna till där det behövs. Meriterande är även om har god systemvana (Capego, Hogia och Fortnox är meriterande) och är duktig på excel med ett intresse för digitalisering och förbättringsarbete.

Frågor?

Välkommen att kontakta Christoffer Mattsson, christoffer.mattsson@talentsofsweden.se vid frågor angående tjänsten eller Talents of Sweden.



Vi intervjuar löpande så varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Talents of Sweden
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 april 2021
  • Ansök senast: 29 april 2021

Besöksadress

Engelbrektsplan 2
None

Postadress

Engelbrektsplan 2
Stockholm, 11434

Liknande jobb


21 november 2024