OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Just nu söker vår kund en driven redovisningsekonom till ett kortvarigt behov. Vår kund är ett kommunalt bolag som söker en redovisningsekonom till deras nyetablerad stödfunktion. Uppdraget beräknas starta omgående och pågå i 4-6 månader. Vill du vara med och utveckla nya arbetsmetoder och bredda din erfarenhet inom ekonomi? Varmt välkommen med din ansökan.
OM TJÄNSTEN
I rollen som junior redovisningsekonom kommer du hantera koncernens transaktionshantering vilket innefattar bland annat kund- och leverantörsreskontra, in- och utbetalningar, löpande redovisning, hantering av statistik till SCB och moms/arbetsgivaravgifter. Du kommer att arbeta i affärssystemet Navision och leverantörsfakturorna i systemet Basware.
OM DIG
Du har en bakgrund som innefattar en kandidatexamen inom ekonomi, redovisning eller motsvarande. Vi ser gärna att du har viss erfarenhet av att ha arbetat inom en ekonomiavdelning och då främst transaktionshantering. Det är även meriterande om du har erfarenhet av leverantörssystemet Basware och/eller affärssystemet Navision. För tjänsten efterfrågas även flytande kunskaper i svenska.
Vi söker dig som har hög samarbetsförmåga och bidrar till en god arbetsmiljö. Det är viktigt att du är ansvarsfull och strukturerad då man förutsätts ta ett helhetsansvar för verksamhetens transaktionshantering och själv planerar för att hantera arbetstoppar och deadlines. Du är snabb och produktiv, och visar entusiasm för ditt arbete, samt har en positiv inställning till ditt arbete.
OM ANSTÄLLNINGEN
Placeringsort: Göteborg
Tjänstgöringsgrad: Heltid
Tillträde: Omgående
Anställningsform: Visstidsanställning, 4-6 månader.
OM ANSÖKNINGSPROCESSEN
Du gör din ansökan genom att klicka på ansök längst ned i denna annons. Vi vill att du med din ansökan bifogar CV samt personligt brev där du redogör för din relevanta erfarenhet för rollen. Ansökningar som kommer in via brev eller e-post tar vi tyvärr inte med i rekryteringsprocessen.
Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, så välkommen med din ansökan redan idag!
För frågor om tjänsten - Kontakta aktuell rekryterare
Olivia Bengtsson
olivia.bengtsson@lernia.se
Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta info@lernia.se
OM LERNIA
Lernia är ett av Sveriges största bemanningsföretag och 2018 förmedlade vi 11 400 bemanningskonsulter. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Vi har kollektivavtal och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, tjänstepension, fem veckors semester, försäkringar enligt kollektivavtal och målsamtal. Välkommen till Lernia – vi är problemlösaren på arbetsmarknaden! Läs mer på lernia.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin
Hanna Karlsson