Junior redovisningsekonom till långsiktigt uppdrag!

Junior redovisningsekonom till långsiktigt uppdrag!

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta på ett familjeägt företag inom byggbranschen där det finns stora möjligheter till en långsiktig karriär inom koncernen? Här får du möjlighet att på sikt växa in i rollen som redovisningsekonom och ta mycket ansvar. Låter det intressant? Fortsätt läs!

Till vår kund söker vi nu en person med ett par års erfarenhet av brett arbete inom ekonomi som vill ta nästa kliv och utvecklas i en roll inom redovisning. Vår kund har sitt kontor i Gårda i Göteborg men möjlighet finns även att utgå från kontoren i Ljungskile eller Borås. Tjänsten är ett föräldravikariat till och med januari 2024 med goda möjligheter att bli anställd därefter.

Om tjänsten
I rollen som junior redovisningsekonom är de huvudsakliga arbetsuppgifterna indelade i tre delar: ekonomi, system och administration. Du kommer vara ansvarig för att sköta och följa upp kund- och leverantörsreskontran med påminnelsehantering, avstämningar och fakturering. Du kommer arbeta med den löpande redovisningen och ta fram underlag inför bokslut samt göra balansavstämningar och momsdeklarationer.

I tjänsten ingår även att vara behjälplig vid implementering av nya system samt att lägga upp och lära upp nya användare i tidrapporteringssystem och system för leverantörsfakturor.

Då företaget har kontor i Ljungskile, Borås och Stockholm utöver Göteborg behöver du vara flexibel och öppen för att kunna arbeta minst en dag i veckan på annan ort. Ekonomiavdelningen består av tre personer som utgår från kontoret i Ljungskile och det är främst dit du också kommer resa veckovis.


Vem söker vi?
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi och med ett par års erfarenhet av brett ekonomiskt arbete. Har du jobbat som ekonomiassistent i några år och är sugen på att ta nästa steg, eller är du i början av din karriär som redovisningsekonom? Då är det dig vi söker!

Du behöver ha en god förståelse för det ekonomiska flödet och innebörden av redovisning. Goda kunskaper i Excel är nödvändigt och körkort är ett krav för tjänsten. Har du erfarenhet av bygg- eller fastighetsbranschen sedan tidigare är det meriterande.

Som person ser vi att du är social och serviceinriktad då det är en roll med många kontaktytor både internt och externt. Vidare är du noggrann och ansvarsfull och har en vilja att utveckla och utvecklas.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Sofia Erikson på 070-741 59 07. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-03-09.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 februari 2022
  • Ansök senast: 9 mars 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


Avtalsekonom inom Finans ICA Sverige

Avtalsekonom inom Finans ICA Sverige

4 november 2024

4 november 2024

4 november 2024