OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du i början av din karriär och vill jobba med ekonomi på ett innovativt och ett av Sveriges ledande e-handelsbolag? Då kan det här vara tjänsten för dig!
Proffsmagasinet är ett snabbväxande företag som präglas av ett starkt kundfokus. Vi på Proffsmagasinet jobbar aktivt med att göra alla medarbetare delaktiga och alla har en chans att påverka arbetet på vår tillväxtresa. Vi vill att du som medarbetare ska beskriva din tid på Proffsmagasinet som ”den bästa i ditt arbetsliv”.
I takt med att vi växer ställs därför allt högre krav på vår ekonomiavdelning och dess processer. Nu söker vi därför ytterligare en medarbetare som vill vara med på vår resa!
Ekonomiavdelningen skapar tillsammans en effektiv hantering av företagets alla in- och utbetalningar, samt fungerar som en kontrollfunktion.
I rollen som ekonomimedarbetare kommer du främst att arbeta med fokus på leverantör- & kundreskontra, men även med andra uppgifter som är vanligt förekommande på en ekonomiavdelning så som kontoavstämning, ärendehantering och övriga administrativa uppgifter.
I takt med att företagets volymer och antalet transaktioner ökar ställs stora krav på utveckling av de befintliga processer som finns. Därför ser vi det som viktigt att du är en person som omfamnar förändring och trivs med ett högt arbetstempo, ofta med många bollar i luften.
Du kommer att tillhöra företagets ekonomiavdelning som idag består av 8 personer men ingå i ett sammansvetsat reskontrateam tillsammans med ytterligare 3 kollegor där du rapporterar till företagets Reskontrachef.
Reskontrateamet har en tät kontakt internt med samtliga övriga avdelningar, och även externt med kunder och leverantörer – varför vi lägger stor vikt vid social kompetens och samarbetsförmåga.
Arbetsuppgifterna innefattar framför allt:
• Leverantörsreskontra
• Kundreskontra
• Kontoavstämningar
• Supporta kollegor i ekonomifrågor
• Övriga administrativa uppgifter
Personprofil
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning, och/eller något års arbetslivserfarenhet inom området.
Som person är du noggrann, initiativtagande och driven, med god samarbetsförmåga. Du motiveras av utmaningar och uppskattar att arbeta i en föränderlig miljö. Du har också ett intresse för digitalisering/automatisering och vill vara med och förbättra processer på ekonomiavdelningen.
Vi ser gärna att du har någon typ av erfarenhet av att arbeta med:
• Leverantörsfakturor/Kundinbetalningar
• Ekonomi- eller affärssystem (extra plus om du har erfarenhet av Visma Business)
• Elektroniskt fakturahanteringssystem (extra plus om du har erfarenhet av Mediusflow)
• Goda kunskaper i Excel
Övrigt
Start: Omgående, enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid och tillsvidare
Arbetstid: Kontorstider, flextid
Plats: Liljeholmskajen, Stockholm
PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Mattias Söderberg på mattias.soderberg@performiq.se. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Välkommen med din ansökan!
Företagspresentation
Proffsmagasinet är Sveriges ledande e-handel inom verktyg,
laser- & mätinstrument och andra byggrelaterade produkter. Bolaget växer i
hög takt med närvaro i Sverige, Norge och Finland samt omsätter ca 850 mkr och har
ca 85 medarbetare. Sedan 2018 är Proffsmagasinet ett helägt dotterbolag till
Ahlsell.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Lindmark
Sara Lindmark
0733-537521
Erica Owen
Caroline Gustafsson
Alexandra Berg
Sara Lindmark
Alva Grell
Mattias Söderberg
Petra Davidsson
Mattias Söderberg