OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Att bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort. Att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos Svevia får du göra både och. Inom Svevia kombinerar vi det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med storföretagets stabilitet. Här får du möjlighet att utvecklas och utveckla andra som en specialist på väg- med engagemang, samarbete och ansvar. Vill du dela väg med oss?
Dina arbetsuppgifter
Som Redovisningsekonom hos Svevia kommer du ingå ett härligt team på 12 personer. Tillsammans med dina kollegor kommer du dagligen arbeta med varierande uppgifter inom löpande redovisning, bland annat balanskontoavstämningar, registerhantering och punktskatter. Du kommer även via support hjälpa och stötta organisationens ekonomer och arbetschefer runtomkring i Sverige med deras ekonomiska frågeställningar.
I rollen som Redovisningsekonom hos Svevia kommer du även:
*Hantera månads- och årsbokslut.
*Hantera momsärenden och momskontroller inklusive deklaration. Momshanteringen inkluderar flera olika typer av moms, bland annat EU-moms, norsk moms, byggmoms och import/export-moms.
*Dagligen hantera intern telefonsupport kring ekonomiska frågeställningar.
Som medarbetare hos Svevia kommer du arbeta i en arbetsmiljö där alla hjälps åt att hantera och utföra de ärendena och arbetsuppgifter som kommer löpande. Ni sitter tillsammans i ett öppet kontorslandskap i ljusa lokaler beläget centralt i Växjö. Hos Svevia kommer du ingå i prestigelös arbetsgrupp som älskar att tillsammans ha roligt på jobbet. Vidare är beslutsvägarna är korta och en arbetsdag aldrig detsamma lik. I rollen som Redovisningsekonom kommer du rapportera direkt till Chef för Ekonomistöd.
Din profil
Vi söker dig som har en Universitets- eller högskoleutbildning inom ekonomi. För att trivas hos Svevia är du som söker serviceminded och förstår vikten av en tydlig och pedagogisk kommunikation. Du är socialt lagt och mår som bäst på arbetet när du får både hjälpa, stötta och samarbeta nära med dina kollegor. I ditt arbete är du lösningsorienterad, nyfiken och brinner för att ständigt hitta nya tillvägagångsätt. Vidare trivs du i en miljö som kontinuerligt utvecklas och där fokus finns på hållbarhet och långsiktiga lösningar.
För att vara aktuell har du som söker:
*Universitets- eller högskoleutbildning inom Ekonomi.
*Goda kunskaper i Excel.
*Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
För denna tjänst kommer du bli anställd som konsult hos Maxkompetens men arbeta hos Svevia i Växjö. För rätt person finns det möjligheter till fortsatt arbete efter en tidsinhyrning.
Vi erbjuder dig
Vi sätter oerhört stort värde på dig som medarbetare hos oss på Maxkompetens. Hos oss får du en personlig och prestigelös konsultchef vars främsta uppgift är att du ska trivas på din arbetsplats oavsett om du arbetar en kort period eller flera år som anställd hos oss. Din konsultchef är mån om kontakten med dig och kommer både besöka dig ute hos kundföretaget, men finns också tillgänglig via telefon och för personliga möten på Maxkompetens kontor.
Vi vill inget hellre än att hjälpa dig att utvecklas och lyckas i din jobbkarriär. Samtidigt ger vi dig branschens bästa friskvårdsersättning. Självklart erbjuder vi dig en formell trygghet när det kommer till allt det arbetsrättsliga såsom lön, semester, arbetsmiljö, friskvård, pension och sjukfrånvaro som medföljer stämpeln av att vara ett auktoriserat bemanningsföretag. Hoppas att du vill vara en del av oss!
Övrig information
Placeringsort: Växjö
Start: Enligt överenskommelse
Varaktighet: Föräldravikariat, januari 2023-februari 2024.
Arbetstid: måndag-fredag, dagtid
Svevia har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Lisa Andersson på telefon 073-436 81 02.
Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag!
Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.
Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.
Om kunden
Svevia är specialiserat på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. Vi är ledande på drift och underhåll och ett av de största anläggningsföretagen i Sverige där vi finns på över 100 platser med 2200 anställda. Hos Svevia blir du snabbt en i gänget och vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Beslutsvägarna är korta, det är lätt att påverka och göra sin röst hörd.
Svevia har karriärvägarna för dig som både vill bli chef och ledare eller vill utvecklas i din befintliga yrkesroll. Framgången skapar vi som ett lag. Det är så vi gör affärer och genererar resultat. Det är så vi får stad och land att fungera. Läs mer om Svevia på deras hemsida: https://www.svevia.se/