OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en ansvarsfull och driven ekonom till ett stort teknikföretag i Upplands Väsby. Som redovisningsekonom kommer du att arbeta i en varierad roll med bokföring, bokslut och rapportering och även delta i utvecklings- och förbättringsprojekt.
Atmosfären och kulturen på företaget är modern och målfokuserad. I denna tjänst kommer du att arbeta med både högt och lågt och du ska på sikt självständigt hantera bokslut, skatt, moms och deklarationer. Det är inget krav att du kan alla dessa delar idag men du måste ha en stabil grund inom redovisning och ett intresse att lära mer.
Arbetsuppgifter
Som redovisningsekonom ansvarar du för hela redovisningen från ax till limpa. Du kommer att arbeta med varierande ekonomiska arbetsuppgifter såsom redovisning, bokslutsarbete, avstämningar, leverantörsreskontra, utbetalningar och fakturering. Vår kund står inför ett byte av affärssystem och du kommer att delta i detta projekt. Du rapporterar till företagets CFO och kommer att jobba nära kollegor inom order och support.
Kvalifikationer
Ett krav för att axla rollen är att du har ett par års erfarenhet av redovisning såsom kund- och leverantörsreskontra, betalningar, löpande bokföring, balansavstämningar och bokslut. Du är förmodligen civilekonom eller har annan ekonomisk högskoleutbildning som kan bedömas som likvärdig. Erfarenhet av flera olika affärssystem är meriterande likväl som erfarenhet av byte av affärssystem är meriterande.
Mycket goda kunskaper i Office-paketet (särskilt Excel) är ett krav
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav
Personliga egenskaper
Vi söker efter en ambitiös och analytisk person som också är noggrann och ordningsam. Du har förmåga att prioritera och strukturera ditt eget arbetssätt. Arbetet ställer krav på goda kommunikativa egenskaper och god samarbetsförmåga. Du är rak, tydlig och har pondus. Som person är du också flexibel, prestigelös och har hög integritet.
Mer om tjänsten
Tillsättning: mitten av april
Omfattning: heltid
Placering: Upplands Väsby
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
OBS! För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.
Varför jobba på Andara?
Våra kunder brukar beskriva Andara som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.
Andara Konsultuthyrning och Rekrytering arbetar som namnet antyder både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.
Andara är konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.
Varmt välkommen med din ansökan!