OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig som vill jobba med redovisning hos oss på BDO! Med branschens nöjdaste kunder för tionde gången och för andra året utsedd till ett av Sveriges karriärsföretag söker vi dig som vill fortsätta utveckla branschens bästa leverans och kundupplevelse tillsammans med oss. Är du en skicklig relationsskapare med en naturlig känsla för service? Då borde du söka rollen som redovisningskonsult / receptionist hos oss på BDO!
Om tjänsten
Som redovisningskonsult / receptionist hos oss arbetar du nära våra kunder med varierande arbetsuppgifter. I ditt dagliga arbete kommer du att arbeta med enklare, löpande redovisningsuppdrag samt intern administration och service som bl.a. innebär att du bemannar receptionen, tar emot kunder och kundmaterial, ansvarar för posthantering, beställning av kontorsmaterial samt förbereder för seminarier och utbildningar.
Vi söker dig som
• Är nyexaminerad redovisningskonsult från YH-utbildning eller har en ekonomexamen från universitetet.
• Tycker det är spännande med digitala lösningar och vill vara med på BDO:s förändringsresa.
• Du är en ansvarstagande och driven person med förmåga att ta egna initiativ.
• Du är utåtriktad, social, tillmötesgående, flexibel, prestigelös och delar BDO:s vision om att vara bäst på service.
Det är meriterande om du sedan tidigare har arbetslivserfarenhet inom ekonomi, sälj och/eller serviceyrken. Har du jobbat extra eller praktiserad på en redovisningsbyrå är det ett stort plus.
Vi ser gärna att du som person är duktig på att bygga relationer och tycker om att träffa folk då rollen innebär kontakt med både kunder och kollegor. Du har ett analytiskt sinne och du trivs med att jobba självständigt och i team. Du kan hantera stressiga situationer samt strukturera upp ditt arbete självständigt. Framförallt har du ett stort driv i ditt arbete och vill tillsammans med oss leva upp till våra värdeord mod, vilja, fokus och engagemang.
Vi erbjuder dig
BDO satsar på kompetensutveckling för medarbetaren i form av utbildningar och skapar förutsättningar för långsiktiga karriärvägar. Vårt breda tjänsteutbud innebär också att vi kan hjälpa kunderna på många plan. Därmed växer både du, ditt team och vi som bolag.
Vi erbjuder även ett brett förmånspaket, hälsofrämjande aktiviteter, after work med mera, men kanske viktigast av allt – trevliga kollegor!
Läs mer om BDO som företag här.
Vill du bli en av oss?
Vad kul! Skicka i så fall in ditt CV och personligt brev redan idag då vi jobbar med löpande urval. Vid frågor, hör av dig till ansvarig rekryterare nedan.
• Start: 1 september 2021
• Omfattning: heltid
• Anställningsform: Tjänsten är ett vikariat på ca 1,5 år med start i höst med möjlighet till förlängning / fast anställning
• Ort: Jönköping
Varmt välkommen med din ansökan!
Här kan du läsa mer om hur vi på BDO behandlar dina personuppgifter.