Arbetsbeskrivning
Advice Företagsassistans i Stockholm AB är en väletablerad, modern och hållbar redovisningsbyrå som nu expanderar och söker ytterligare medarbetare med erfarenhet från arbete inom redovisningsområdet.
Du som söker har en relevant utbildning, är serviceinriktad, har god samarbetsförmåga och trivs med eget ansvar, samtidigt som du är prestigelös, flexibel och nyfiken. Du tycker att redovisning och lönearbete är roligt och brinner för att hjälpa våra kunder att växa i sitt företagande!
Du kommer att arbeta med löpande bokföring, kundfakturering, leverantörsreskontra, in- och utbetalningar, skatteredovisning, avstämningar, personal- och löneadministration samt medverka i arbetet med att upprätta bokslut och årsredovisning för våra kunder. Digitalisering och uppdragsnära rådgivning är också en stor och viktig del av vårt arbete. Du kommer att få arbeta brett med olika branscher och uppgifter och får chans att utvecklas i snabb takt.
Vi söker dig som är utbildad ekonom, brinner för redovisning och gärna har arbetslivserfarenhet inom området i en självständig roll. Genom utbildning och erfarenhet behärskar du området väl. Vi ser gärna att du har arbetat på redovisningsbyrå tidigare eller arbetat som redovisningsassistent inom ett mindre eller medelstort företag. Du kan också vara nyexaminerad och längtar efter att få börja arbeta med redovisning på en väletablerad byrå.
För att trivas hos oss måste du vara snabb, strukturerad, ordningsam, kvalitetsmedveten, kommunikativ och tycka om att ta eget ansvar. Det är viktigt att du har ett trevligt bemötande samt är lyhörd, lojal och initiativrik. Du behärskar också engelska väl. Vi erbjuder dig ett omväxlande, utmanande och roligt arbete i en bred roll där du har möjlighet att vidareutveckla dina kunskaper inom din yrkesroll. Vi arbetar enligt Reko där kvalitet och hållbarhet är viktiga ledord.
Vårt kontor är beläget i ljusa och trevliga lokaler i centrala Stockholm med goda kommunikationer. Vi tillämpar hybridarbete, en kombination av arbete på plats på kontoret och arbete hemifrån när det passar.
Skicka din ansökan till Jenny Sjöberg, gärna så snart som möjligt då urval sker löpande. Eventuella frågor om tjänsten besvaras endast via e-post.