OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kraftsam är ett företag som sticker ut ur mängden av rekryteringsföretag då vi ligger i framkant med annonsering och rekrytering via sociala medier. Vi har funnits sedan 2012 och vår affärsidé är att vi ska vara det självklara valet vid rekrytering och annonsering via sociala medier. När vi startade så hade vi dom vanliga annonseringskanalerna och sociala medier som ett komplement. Idag är det tvärtom.
Nu har vi haft ett antal framgångsrika år bakom oss och behöver nu förstärka vår verksamhet med att tillsätta en junior rekryteringskonsult i Stockholm. Vi har idag kunder som behöver vår hjälp i ännu större utsträckning och det är där du kommer in i bilden.
Personen vi söker kommer att arbeta med att driva och upprätthålla sitt eget och Kraftsams kandidatnätverk. Du kommer att på egna initiativ ta kontakt med kandidater och kunder, intervjua och matcha rätt personer till rätt tjänst. Annonsskrivning samt publiceringar av annonser i Kraftsams nätverk inom sociala medier ingår även i dina arbetsuppgifter. Eftersom Kraftsam eftersträvar att kandidaterna alltid är uppdaterade i processerna så är det viktigt att du är strukturerad och arbetar utifrån ett tänk som är långsiktigt.
Vi utvecklas ständigt inom företaget och vi vill gärna att du ska göra det också. Därför ser vi gärna att du i ett senare skede vill ta ett större ansvar och utveckla dina färdigheter inom rekrytering och företagshantering.
Vi tror att du har:
Förmågan av att göra rätt personbedömningar
Ett förtroendegivande sätt och är van att jobba långsiktigt
Erfarenhet av försäljning (meriterande)
Lätt för att ta kontakt med andra människor
Har erfarenhet av rekrytering (meriterande)
Erfarenhet av sociala medier
En glöd för att hjälpa personer att hitta rätt jobb
Förmågan av att ha många arbetsuppgifter igång samtidigt
Vi erbjuder:
En tjänst med mycket frihet under ansvar
Fast och rörlig lön
Arbetsplats på St: Eriksplan
Utvecklingsmöjligheter inom företaget
Om oss
Att hitta rätt personer till företaget är den mest väsentliga uppgiften som du som arbetsgivare kan ställas inför. Mål, visioner och utveckling tar sin början först när framgångsrika rekryteringar är avklarade. Det är också en förklaring till varför vi jobbar med sociala medier – vi anser att sociala medier innehar en stark spridningskraft i vårt moderna samhälle. Vi kan inte tänka oss en bättre kraft för att nå ut med rätt arbete till rätt personer. Sedan start 2012 har Kraftsam jobbat med rekrytering som specialiserar sig inom sociala medier. Vi finns i Stockholm men jobbar i hela landet och erbjuder ditt företag högkvalitativa tjänster inom rekrytering och uthyrning av personal. Våra uppdragsgivare är allt ifrån mindre lokala företag till stora koncerner.