OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rekryteringssupport
Har du nyligen avslutat en utbildning mot personalvetenskap eller liknande och söker efter din första utmaning inom rekrytering? Trivs du i en internationell miljö och är en klippa på service? Då har vi rätt uppdrag för dig!
Omfattning: Heltid, start 2018-02-05 och pågår inledningsvis till 2018-07-31 med möjlighet till förlängning.
Arbetsbeskrivning:
Nu söker vi en nyfiken och serviceinriktad medarbetare till vår kund! Kunden är en av de största leverantörerna inom elförsörjning i världen och har sitt huvudkontor i Solna. Nu behöver man stötta upp avdelningen för Rekryteringssupport! Perfekt ingång för dig som söker ditt första jobb efter examen inom HR.
Supportfunktionen består idag av 4-5 personer. Dessa personer stödjer alla rekryterare och samtliga BA (business areas). Supportfunktionen är en viktig funktion i teamet och administrationen är fördelad för att stödja främst Rekrytering men även andra funktioner inom teamet såsom Student Relations/Employer Branding och Recruitment management.
Som extra ansvarsområde kan man bli ansvarig för sommarjobbsrekryteringen och/eller vara aktiv i flera delar av vårt arbete inom Student Relations (dvs olika student-event, aktiviteter, mässor etc.)
Supporten ger främst stöd inom följande områden;
• Annonsering
• Kontroller
• Referenstagning
• Kandidatbokning.
Arbetsuppgifter som också kan hanteras från supportrollen kan vara t ex:
• Besvara inkommande ärenden i ärendesystemet som inte direkt berör en rekryteringsprocess.
• Besvara mail från kandidater som har generella frågor.
• Ansvara för att annonserna på Linkedin är aktuella.
• I övrigt svara på chefer och kandidaters frågor i olika delar av processen.
• Kontinuerligt se förbättringsområden och arbeta aktivt för en effektivare process.
• Vara delaktig i olika projekt, där behov finns av ett administrativt stöd. Exempelvis rekryteringsprojekt som Trainee och Sommarjobbsrekrytering.
• Uppdatera rekryteringens maillistor.
• Ärendemallar uppdateras kontinuerligt
• Stödja management i vissa administrativa arbetsuppgifter.
Kvalifikationer:
För den här tjänsten söker vi dig;
• Som har en avslutad högskoleexamen inom personalvetenskap eller motsvarande
• Erfarenhet av service och administration är önskvärt
Som konsult förväntas du snabbt komma in i nya organisationer och sätta dig in i olika kulturer och system på kort tid. Tjänsten innebär många kontakter och det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person är du analytisk och noggrann. Du är affärsmässig, drivande och van att arbeta självständigt. Därtill förväntas det att du levererar och bidrar med kompetens, effektivitet och erfarenhet.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är nyfiken, våga ta egna initiativ och tycker om att hela tiden bli bättre i ditt arbete. Du har lätt för att samarbeta i team och är bra på att planera och organisera ditt arbete. Du är angelägen om att nå resultat och att hålla deadlines med hög kvalitet i ditt arbete.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.
Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.
Sista ansökningsdag: 2018-02-04, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Sofie Östedt, sofie.ostedt@randstad.se [ mailto:sofie.ostedt@randstad.se ]
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström