OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För Christian Berners räkning söker vi nu en driven Sales Support. Detta är en perfekt roll för dig som älskar att arbeta när affären och som på sikt vill ta klivet upp till en roll som teknisk säljare. Välkommen in med din ansökan!
OM TJÄNSTEN:
Friday söker för Christian Berners räkning en Sales Support. Christian Berner är en ledande partner för långsiktigt hållbara tekniska lösningar. Deras produkter och kompetens förbättrar industrier över hela Norden där de ser till att algceller krossas på ett effektivt sätt, att dämpningsmaterialet i helikopterplattor klarar ansträngningarna och att rent dricksvatten säkras – bland mycket annat. I tjänsten kommer du att bli en del av en grupp om fem personer som arbetar med försäljning inom ett specifikt produktområde, med ledande kunder inom området.
I rollen som Sales Support kommer du att hantera inkommande ordrar via tre huvudkanaler. Sådana som baseras på lagerförda artiklar, försäljning på produkter som går via egen produktion samt order som går på förfrågan direkt till leverantörer. Det blir vidare din uppgift att löpande bevaka och följa samtliga orderkanaler och säkerställa att processen flyter på som tänkt. I praktiken innebär det framför allt tät dialog med dina kollegor som arbetar med innesälj i syfte att uppdatera artiklar, se till att kompletterande dokumentation finns om det krävs, följa upp inkommande förfrågningar och skickade offerter. Du kommer även att ha dialog med leverantörer, produktansvariga samt mer seniora kollegor på olika avdelningar som kan sitta på svar som rör produkter, ledtider eller processer.
Sammanfattningsvis kommer du att:
Ha övergripande koll på samtliga försäljningskanaler och säkerställa att respektive processer flyter på planenligt.
Bevaka förfrågningar, beredningar och ta fram offerter.
Sköta orderadministration i CRM-system och ärendeportal.
Uppdatera artiklar löpande.
Delta på mässor.
VI SÖKER DIG SOM:
Har relevant utbildning inom försäljning på YH/högskolenivå eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
Har tidigare erfarenhet av en supporterande och/eller kundnära roll.
Har god datorvana och vana vid att arbeta i affärssystem.
Är flytande i både svenska och engelska i både tal och skrift, då båda språken används i det dagliga arbetet.
Stor vikt kommer vidare att läggas vid personlig lämplighet där vi tror att du har en god kommunikativ förmåga i kombination med ett riktigt starkt driv. Du värdesätter att vara i ett arbetslag där man jobbar för en god sammanhållning med mycket fart och fläkt. Då bolaget är på framfart ställer det krav på att du har en förmåga att ta egna initiativ, ställa frågor och sprida energi. För dig med höga ambitioner finns det många framtida möjligheter där du på sikt växlar upp till teknisk försäljning och kan ta dig an många spännande utvecklingsprojekt.
OM KUNDFÖRETAGET:
Christian Berner Tech Tradekoncernen (publ) – noterat på Nasdaq Stockholm, har 120 års erfarenhet av teknisk handelsverksamhet. Christian Berner erbjuder kvalitetsprodukter och systemlösningar med fokus på miljöteknik från europeiska tillverkare till industrier och kommuner i Sverige och övriga Norden samt för värmepannor globalt. Koncernen har cirka 200 medarbetare i hela Norden. Christian Berner Tech Trade AB är huvudbolag för handelsverksamheten, och genom dotterbolagen i Danmark, Finland, Norge och Sverige marknadsförs deras produktprogram i hela Norden. Mer information om Christian Berner finns på christianberner.se och christianberner.com.
OM ANSTÄLLNINGEN:
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Ambitionen från Christian Berner och vår sida är att du efter 6–12 månader blir direktanställd.
Din anställning inleds vidare med en gedigen onboarding som sker både online och på plats genom utbildning och stöd av flera olika funktioner. Tanken är att ge dig en god överblick på bolagets processer ur olika perspektiv och involverade parter i syfte att du ska kunna stötta säljprocessen på bästa möjliga sätt. Likaså kommer mycket stöttning ges av teamets chef vid frågor och kommersiella beslut.
ÖVRIG INFORMATION:
Omfattning: Heltid
Start: Omgående
Placering: Göteborg
Kontaktperson: Sophie Tisell
Lön: Fast månadslön
Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.
Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.
Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?