Junior Service Desk Agent

Junior Service Desk Agent

Arbetsbeskrivning

Vi på Mero Rekrytering söker nu för kunds räkning en Service Desk Agent till deras kontor i Malmö. Här får du med IT-intresse chansen att utvecklas och ta steget in i IT-branschen och samtidigt arbeta på ett globalt företag 🌍

Ta chansen, sök tjänsten redan idag då urvalet kommer ske löpande!

Hur ser en dag ut som Service Desk Agent?

I rollen som Service Desk Agent sitter du på vår kunds kontor i centrala Malmö och hjälper företagets externa kunder och deras anställda med olika IT-ärenden.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Hantera ärenden via mail och telefon
- Registrera och administrera ärenden i ärendesystemet
- Administrera IT-miljöer, exempelvis användarkonton, behörigheter och utskriftköer
- Instruera användare i hur de ska arbeta med olika program
- Ge stöd och service mot användare gällande hård- och mjukvara
- Hantering av beställningar

Du får självklart en introduktion in i arbetet för att du på bästa möjliga vis får en så bra och trygg start som möjligt, det enda som behövs är ett intresse och vilja av att göra ett bra jobb!

Vem är du?

Vi söker dig som har en positiv inställning och gillar att hjälpa människor. Du är en serviceinriktad person som gillar att arbeta i team. Du har inga problem med att prata och kommunicera med människor från olika avdelningar, både på plats och via telefon.

Du har som sagt ett intresse för IT och vill ta steget in i branschen för att utvecklas vidare då det finns många steg att ta inom företaget och bransch - du behöver inte ha någon tidigare erfarenhet för att lyckas i rollen och komma vidare internt!

Vad behöver du ha med dig sedan tidigare?

- IT-intresse
- Svenska och engelska i tal och skrift



Om vår kund

Vår kund har som mål att vara kundens förstahandsval gällande affärsförnyelse och det ledande mjukvaru- och tjänsteföretaget i Norden. Företaget finns i flertalet länder runt om i världen. Idag hjälper företaget flera stora och små kunder, både myndigheter och företag, med bland annat teknisk support för att förenkla kunden och deras anställdas vardag så mycket som möjligt.

Villkor

Omfatting: Heltid (måndag-fredag, dagtid)
Anställningsform: Konsultuppdrag kvartalsvis via Mero, anställning kvartalsvis med stor möjlighet till förlängning.
Start: Omgående

👋

OBS! Vår kund arbetar mot myndighet och region, därför är det krav på att du har ett prickfritt belastningsregister. Vi ser gärna att du beställer detta i samband med att du söker tjänsten. När du får hem brevet från Polisen, håll det oöppnat.

Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum!

Kontaktpersoner på detta företaget

Victoria Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mero Rekrytering AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 augusti 2022
  • Ansök senast: 26 januari 2023

Besöksadress

Sveavägen 155 10TR
None

Postadress

Sveavägen 155 10TR
Stockholm, 11346

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024