Junior Service Desk Agent

Junior Service Desk Agent

Arbetsbeskrivning

Mero söker nu för kunds räkning en Service Desk Agent till sitt kontor i Malmö. Här får du med IT-intresse chansen att utvecklas att ta steget in i branschen och samtidigt arbeta på ett globalt företag. Är du en positiv och flexibel person som gillar att hjälpa människor?

Ta chansen, sök tjänsten redan idag då urvalet kommer ske löpande!

Dina arbetsuppgifter

I rollen som Service Desk Agent sitter du inhouse och hjälper företagets externa kunder och deras anställda med olika IT-ärenden.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Hantera ärenden via mail och telefon
- Registrera och administrera ärenden i ärendesystemet
- Administrera IT-miljöer, exempelvis användarkonton, behörigheter och utskriftköer
- Instruera användare i hur de ska arbeta med olika program
- Ge stöd och service mot användare gällande hård- och mjukvara
- Hantering av beställningar

Du får en introduktion in i arbetet för att du på bästa möjliga vis få en så bra och trygg start som möjligt.

Din profil


Vi söker dig som har en positiv inställning och gillar att hjälpa människor. Du är en serviceinriktad person som gillar att arbeta i team. Du har inga problem med att prata och kommunicera med människor från olika avdelningar, både på plats och via telefon. Du har ett intresse för IT och vill ta steget in i branschen för att utvecklas vidare då det finns många steg att ta inom företaget och bransch.

Krav

- IT-intresse
- Datorvana
- Svenska och engelska i tal och skrift


Meriterande

- Tidigare arbetserfarenhet inom IT-support eller liknande
- Tidigare erfarenhet av ärrendesystem, exempelvis ServiceNow, Sm9 eller Easit BPS
- Goda kunskaper om kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation och informationssäkerhet




Om företaget

Vår kund har som mål att vara kundens förstahandsval gällande affärsförnyelse och det ledande mjukvaru- och tjänsteföretaget i Norden. Företaget finns i flertalet länder runt om i världen. Idag hjälper företaget flera stora och små kunder, både myndigheter och företag, med bland annat teknisk support för att förenkla kunden och deras anställdas vardag så mycket som möjligt.

Villkor

Omfatting: Heltid (måndag-fredag, dagtid)
Anställningsform: Konsultuppdrag kvartalsvis via Mero, anställning kvartalsvis med förlänging
Lön: Timlön
Start: Omgående

OBS! Vår kund arbetar mot myndighet och region, därför är det krav på att du har ett prickfritt belastningsregister. Vi ser gärna att du beställer detta i samband med att du söker tjänsten, följ länken (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/) för att göra detta. När du får hem brevet från Polisen, håll det oöppnat.

Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum!

Kontaktpersoner på detta företaget

Victoria Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mero Rekrytering AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 december 2021
  • Ansök senast: 25 maj 2022

Besöksadress

Sveavägen 155 10TR
None

Postadress

Sveavägen 155 10TR
Stockholm, 11346

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024