Junior serviceagent till Kundcenter i Sundsvall

Junior serviceagent till Kundcenter i Sundsvall

Arbetsbeskrivning

Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations – and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate – by being a strong and personal financial partner.

Job ID: 12444 

Nu söker vi fler servicestjärnor som vill göra skillnad för kunden och leverera förstklassig service gällande digitala lösningar?
Nordea är en ledande bank i Norden som i 200 år verkat för att vara en stark och personlig finansiell partner till våra kunder. Vår affär bygger på långsiktiga relationer med kunderna där vi kombinerar vår rådgivningskompetens med våra digitala lösningar för att på bästa sätt ta hand om kundens hela ekonomi. 

Vi på Nordea Kundservice i Sundsvall söker nu fler fantastiska kollegor till ett projekt inom digitala lösningar. Brinner du för att ge förstklassig service? Gillar du att ha tydliga mål i ditt jobb? Drivs du av att nå resultat? Då är det här jobbet för dig!
Om tjänsten

För oss är det viktigt att våra kunder känner att de kan uträtta sina bankärenden snabbt och smidigt i våra digitala kanaler. Som junior serviceagent hjälper du våra kunder med deras digitala lösningar. Vi månar om våra kunder och vill att varje kontakt med oss ska vara en positiv upplevelse, här spelar du en mycket viktig roll.
Med din positiva inställning och engagemang skapar du kundupplevelser utöver det vanliga. 
Som junior serviceagent deltar du i utvecklingen av banken och vi uppmuntrar förbättringsförslag och idéer som kan omvandlas från tanke till verklighet. 

Du möter våra kunder som kontaktar oss över telefon. Du kommer besvara samtal inom ett specifikt område, men ingen kund är den andra lik och vi visar samma intresse för alla kunder som behöver vår hjälp. I varje fråga hjälper du kunden framåt.

Vad vi erbjuder dig
* Som nyanställd hos oss får du den utbildning som ger dig förutsättningar att ge våra kunder förstklassig service. 
* Projektet pågår heltid från 31 oktober och minst 6 månader framåt med möjlighet till förlängning.  
* I rollen arbetar du på ett schema med pass fördelade mellan måndag till fredag klockan 8-20.  
Rollen är placerad i Sundsvall.    

Vem du är

Samarbete, ägarskap, passion och mod - det är våra värderingar som vi hoppas att du delar. Vi söker dig som har ett genuint intresse för service och av att vinna kundernas förtroende och lojalitet. 
För att lyckas i rollen bör du:
* trivas med kundkontakter via digitala kanaler och telefon 
* ta till dig nya digitala lösningar och arbetar aktivt för att söka information som du använder i mötet med kunden.
* kunna sätta dig in i kundens situation och på ett skickligt sätt koppla samman kundens behov med våra tjänster och produkter för en hög kundnöjdhet.
* vara social och trivas både med att arbeta självständigt och tillsammans med kollegor i ett högt tempo.
* ha en avklarad gymnasial utbildning
* vara kommunikativ i tal och skrift 


Vår bank är för alla, precis som vår arbetsplats. Vi på Kundserviceenheten i Sundsvall är ett glatt gäng i olika åldrar och med olika erfarenheter. Har du erfarenhet av bank, försäkring eller kundservice är det meriterande men inte ett krav. Med rätt personliga egenskaper kan du komma från olika yrkesbakgrunder och studier.

Mångfald värderas högt i vår verksamhet därför strävar vi efter att skapa team med en mix av profiler med olika kön, i olika åldrar och med olika bakgrund och erfarenheter.

Om det här låter som du, tveka inte att höra av dig!
Nästa steg

Skicka in din ansökan senast den 30/10/2022. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Sofia Sundin på  +46 703598242 / sofia.sundin@nordea.se. Intervjuer och anställning sker löpande under annonseringstiden. Skicka därför in din ansökan snarast. 

I Nordea vet vi att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Det är vår djupa övertygelse att våra olika bakgrunder, erfarenheter, egenskaper och personligheter sammantaget gör oss bättre rustade för att hjälpa våra kunder och bidra till de samhällen vi verkar i. Så var den du är.

Endast för kandidater i Sverige -för facklig information, kontakta Finansförbundet på finansforbundet@nordea.se eller SACO på saconordea@nordea.com.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordea
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 oktober 2022
  • Ansök senast: 17 november 2022

Liknande jobb


24 december 2024

Bankrådgivare

21 december 2024

20 december 2024

Rådgivare liv och pension till Lerumsområde

Rådgivare liv och pension till Lerumsområde

17 december 2024